Zpočátku nebolí, může probíhat skrytě po mnoho let, aniž by dávala o sobě jakýmkoli způsobem vědět. V Evropské unii postihuje diabetes mellitus až deset procent dospělé populace. Pokud není pod kontrolou, dostatečně kompenzovaná, může docházet až ke slepotě, vážnému selhání ledvin nebo k amputaci dolních končetin, zkrátit délku života o patnáct dvacet let.
Ať už má člověk tuto chorobu diagnostikovanou, nebo se jí chce vyhnout, zdravý životní styl s dostatkem pohybu je nevyhnutelnou podmínkou k udržení zdraví. Jak tvrdí autoři jednoho výzkumu, týden cvičení snižuje riziko rozvoje diabetu druhého typu až o třináct procent. Nejlepší výsledky mají ti, kteří se týdně věnují sto padesáti minutám aerobního pohybu a hodině posilovacích cviků. Pohyb přispívá nejen k udržení optimální hmotnosti, která je u cukrovky zcela zásadní, ale přispívá k celkovému posílení svalů, snižuje riziko srdečních chorob, má pozitivní vliv na duševní pohodu.
Kdo se na dynamický zátěžový sport necítí, měl by to zkusit s jógou. Ta obsahuje celou řadu prvků, které zahrnují nejen práci s myslí, tělem, duší, ale pomáhají i při celkovém zlepšování zdravotního stavu. Je však třeba podotknout, že potřeba fyzické zátěže je u diabetiků zcela individuální, vždy je třeba provozování určitého druhu sportu, dávkování posilování konzultovat s ošetřujícím lékařem.
(es)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2184129
DnesDnes374
VčeraVčera564
Tento týdenTento týden3159
Tento měsícTento měsíc11068

Partnerské weby