Senzační objev se nedávno podařil americkým paleontologům. Jedná se o unikátní kostru dosud neznámého dinosaura, který žil v Severní Americe zhruba před 80 miliony let. Tím pádem se musejí opravit i učebnice, neboť se myslelo, že dinosauři se na naší planetě objevili o deset milionů let později.
Nový ještěr byl pojmenován Lythronax argestes, patřil mezi krvelačné tvory, měřil kolem sedmi metrů. Na výšku dorůstal přes dva metry a vážil od dvou do tří tun. Vědce také upoutala mohutná tlama s ostrými žraločími zuby, s masivními čelistmi a velkýma očima. Lapená kořist neměla šanci. Lythoronax argestes prý naháněl hrůzu jen svým vzhledem, vypadal jako nestvůra z hororů.
Občas se v pravěkých usazeninách objeví něco, co tam nepatří. Kromě záhadných předmětů (koule, trubky, hřeby) se našly i záhadné stopy. Objevily se vedle dinosauřích a připomínají lidské. Zkusme si představit, že dinosauři nevyhynuli, ale některý druh přežil. Postupem času (vlivem evoluce) se ještěři vyvinuli v inteligentní bytosti. Odborníci něco podobného zavrhují, ale musíme si uvědomit, že dinosauři měli ke svému vývoji lepší podmínky a delší čas než třeba člověk. Tedy pokud přežili nějakou záhadnou katastrofu, možná srážku Země s asteroidem. Inteligentní proces může v ojedinělých případech proběhnout velmi rychle, v průběhu dvou až čtyř milionů let. Je docela možné, že bychom takový proces ani nezaregistrovali. Když se pátrači pokoušeli vytvořit portrét přeživšího inteligentního obojživelníka, trochu se podobal člověku. Je prý docela možné, že některé zaniklé civilizace mohly ve skutečnosti vybudovat právě dinosauří potomci. A co tolik diskutovaní mimozemšťané? Nejedná se (alespoň v některých případech) o potomky inteligentních dinosaurů, kteří se před katastrofou včas zachránili přesídlením na jinou planetu?
(sun)