I mozek potřebuje kvalitní výživu. Víte, že strava může ovlivnit, aby nám to lépe myslelo? Podle nejnovějších zjištění bylo prokázáno, že jednoduchý cukr způsobuje útlum a naopak proteiny podpoří koncentraci a paměť. Jaké účinky mají některé potraviny na mozek? Jestliže chcete zlepšit myšlení, dopřávejte si každodenně vydatnou porci ovoce a zeleniny. Aktivitu mozku pozitivně ovlivňují také ořechy či mořské plody. Svěží mozek udrží podle vědeckých studií obyčejná jablka. Obsahují antioxidant flavonoid kvercetin, který udržuje zdravé duševní pochody tím, že ochraňuje mozkové buňky. Možná vás bude zajímat, že cibule zlepšuje zásobování mozku kyslíkem, avokádo dodává energii krátkodobé paměti, zdravou a bystrou mysl umí udržet čokoláda a také snižuje riziko vzniku demence. Tyrosin v banánech podporuje soustředění, tvořivé myšlenky a rychlý přenos informací. Špenát a jiná listová zelenina dokážou mozek ochránit před demencí. Jsou to především foláty, vitamin E a vitamin K, tedy vitaminy rozpustné v tucích, proto je třeba špenát a další zeleninu sytých barev konzumovat s kapkou olivového oleje. Mozek do formy můžete dostat hroznovým vínem. Výzkumy dokazují, že polyfenoly v něm obsažené pomáhají udržovat zdravou mysl, zlepšují prostorovou paměť a verbální učební dovednosti. Také losos umí ochránit šedou hmotu mozkovou a je účinný v prevenci Alzheimerovy choroby.
(es)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2200645
DnesDnes319
VčeraVčera562
Tento týdenTento týden319
Tento měsícTento měsíc10395

Partnerské weby