Odlehčovací diety. Pod tímto pojmem rozumíme jednodenní, nejvýše dvoudenní dietní kúry, které sice nemají za cíl snížení tělesné hmotnosti o několik kilogramů, ale odlehčují zažívacímu traktu, sníží hmotnost o půl až jeden kilogram a mají příznivý vliv na fyzickou a duševní pohodu. Stačí si jen vybrat:
Zeleninová. Ke snídani zkonzumujeme plátek knäckebrotu a jedno vajíčko uvařené naměkko. Zapijeme šálkem neslazené kávy. K obědu a k večeři jíme zeleninu, může být i zmrazená (fazolky, hrášek, špenát, mrkev, růžičková kapusta, nebo zeleninová směs), kterou jsme podusili na malém množství nepříliš osolené vody. Dušenou zeleninu můžeme posypat čerstvými bylinkami a lze ochutit i malým množstvím nastrouhaného nízkotučného sýra.
Jogurtová. Ani jogurtovým dnem nic nezkazíme. Jogurt je lehce stravitelný a významně posiluje imunitní systém. Kromě vysokého obsahu vápníku jsou jeho nejprospěšnější složkou takzvané přátelské bakterie, probiotika. Ty pomáhají regulovat činnost trávicího ústrojí, ovlivňují hladinu krevních tuků, zrychlují metabolismus. Jogurt v kombinaci s ovocem bude výbornou snídaní, s kouskem vařené či dušené zeleniny zasytí k obědu. S nastrouhaným netučným sýrem se může stát dobrou volbou pro zdravou večeři. Nejzdravější jsou neochucené a nepříliš tučné bílé jogurty s živými kulturami.
Ovocná. Během celého „ovocného dne“ se konzumuje pouze ovoce do maximálního množství 1,5 kg, a to buď ovoce jednoho druhu, či více druhů podle chuti. Pouze banány mohou být zastoupeny v minimálním množství - maximálně 200 gramů. Během této diety je možno sníst nejvýše tři plátky knäckebrotu.
Rýžová. Pro tuto dietu je třeba uvařit 250 g rýže ve velkém množství nesolené vody. Toto množství rozdělíme na pět nebo více porcí, které během dne zkonzumujeme spolu s povařeným jablkem, švestkami, hruškou či jiným ovocem. Jako večerní jídlo můžeme zvolit díl rýže s dušenou zeleninou – chutnat bude s mrkví, kukuřicí nebo hráškem.
Bramborová. Tato dieta by neměla být provázena pocitem hladu, neboť spočívá v konzumaci jednoho kilogramu brambor, rozděleného do čtyř dílčích dávek. V poledne a večer lze k bramborům sníst navíc po 50 g netučného tvarohu, který ochutíme čerstvě nasekanými bylinkami. Brambory pro tento účel vaříme buď ve slupce, nebo je pečeme v troubě omyté, rozpůlené a posypané na řezné ploše kmínem.
(es)

DODATEK
Při odlehčovacích dnech nesmíme zapomínat na pitný režim. Denně je třeba vypít 2 až 2,5 litru tekutin, a to nejlépe stolní a minerální vody, bylinkové čaje, ředěné ovocné šťávy.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2200613
DnesDnes287
VčeraVčera562
Tento týdenTento týden287
Tento měsícTento měsíc10363

Partnerské weby