Sednete si po příchodu ze zaměstnání nejraději k televizi, nebo se přemluvíte alespoň k malé procházce? V tom druhém případě děláte dobře. Chůze je ideální způsob odpočinku, který lze provozovat v každém ročním období, za každého počasí, bez ohledu na věk a bez nákladného sportovního vybavení. Z lékařského hlediska prospívá kondici, svalům, srdci, je ideálním prostředkem k udržení optimální hmotnosti. Svižná chůze je ale také účinnou prevencí proti Alzheimerově chorobě, důležitou ochranou paměti ve vyšším věku. Studie amerických neurologů přišla s poznatkem, že u osob ve věku mezi padesáti a osmaosmdesáti lety, které procházce věnovaly třikrát v týdnu alespoň čtyřicet minut, se několikanásobně zvyšovala krátkodobá i dlouhodobá paměť. Není bez zajímavosti, že stejný čas strávený svižnou chůzí v přírodě pomáhá i ženám lépe se vyrovnat s příznaky klimakteria, zbavit se nadbytečných kilogramů, celkově zlepšit kvalitu jejich života. Pohyb na čerstvém vzduchu má kromě jiného pozitivní vliv na prokrvení plic, obranyschopnost organismu vůči infekcím a virům, hladinu cholesterolu v krvi, správné trávení, stavbu kostí.
Pravidelný pohyb, svižná chůze vede nepochybně k dlouhověkosti. Je prokázáno, že rychlejší chodci žijí déle. Jak vyplývá z jednoho zahraničního průzkumu, kterého se zúčastnilo bezmála čtyřicet tisíc lidí ve věku nad šedesát pět roků, každé zvýšení rychlosti chůze o 0,1 metru za sekundu klesla pravděpodobnost rizika úmrtí o dvanáct procent. Mezi dospělými ve věku mezi sedmdesáti a osmdesáti lety, kteří nedokáží ujít ani půl kilometru, je velká pravděpodobnost, že se nedožijí dalších sedmi let.
(pru)

RADA SPIRITU
Aby chůze byla opravdu zdravá, je třeba si opatřit lehkou, pružnou a pevnou obuv.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237509
DnesDnes614
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1447
Tento měsícTento měsíc13574

Partnerské weby