Máte pocit, že nic nestíháte, jste vyčerpání, žijete v neustálém stresu a jste často nemocní? Odborníci varují před následky takového způsobu života. Přitom žít zdravěji není nic ani namáhavého, ani komplikovaného.
Nasnídejte se. Nikdy nezačínejte den s prázdným žaludkem. Snídaně jsou základem zdravé životosprávy, správným nastartováním organismu pro náročný den. Snažte se jíst v malých dávkách alespoň pětkrát denně, abyste nikdy neměli pocit hladu. Dbejte o příjem kvalitních bílkovin, ovoce a zeleniny, minimalizujte jednoduché cukry. K důležitým návykům patří i pitný režim. Stejně jako o jídle platí, že byste nikdy neměli pociťovat žízeň, nepít nárazově.
Kouření. Souvislost mezi kouřením a vznikem vážných zdravotních poškození je nezpochybnitelná. Osvobodit se od závislosti na tabáku je prospěšné v kterémkoli věku. Čím dříve, tím se riziko onemocnění výrazně sníží. Látky obsažené v tabákovém dýmu mají kromě jiného nepříznivý vliv na kardiovaskulární systém, poškozují výstelku tepen, čímž vyvolávají aterosklerózu. Kuřák má několikanásobně vyšší riziko onemocnění rakovinou plic, kouření se spolupodílí na vzniku vředové choroby žaludku a dvanácterníku, cukrovky, osteoporózy a podobně.
Práce neuteče. Ať vykonáváte jakékoliv povolání, nevěřte tomu, že můžete pracovat dvanáct hodin denně. Tělo potřebuje přestávku, čas k regeneraci. K odpočinku je nejlépe volit takové aktivity, které přispějí k dobré náladě, osvěžení, opravdové relaxaci. Každodenně je dobré si dopřát pobyt na čerstvém vzduchu. Příjemná procházka pročistí hlavu, zpomalí vražedné tempo, tlumí stres, vyvolá dobrou náladu, pozitivní myšlení.
Preventivní prohlídky. Nezapomínejte chodit na preventivní prohlídky. Jejich význam spočívá v tom, že se člověk dozví pravdu o svém zdravotním stavu. Rozpoznat zdravotní rizika včas a zachytit chorobu v počátečním stadiu znamená, že bude snadněji léčitelná, prognóza na vyléčení lepší. Nevymlouvejte se na zaneprázdněnost. I když máte pocit skvělého zdraví, je dobré se přesvědčit o tom, že tělu skutečně nic neschází.
(pru)
DODATEK
Nezdravé jsou hlavně potraviny z bílé mouky, jako je například pečivo a rafinovaného (bílého) cukru.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237410
DnesDnes515
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1348
Tento měsícTento měsíc13475

Partnerské weby