Chcete-li mít pevné nervy, doporučuji jíst denně alespoň 250 g zeleniny, nejlépe v čerstvém stavu. V jídelníčku by měly mít své místo celozrnné výrobky, různé ořechy, pokrmy z luštěnin a zakysané mléčné výrobky. Mnozí badatelé poukazují na podobnost jádra vlašského ořechu s lidským mozkem a zdůrazňují jeho přínos pro výživu mozku a nervovou soustavu. Léčivý účinek na nervy spočívá ve vysokém obsahu nezbytných látek. Vlašské ořechy jsou vhodné pro léčbu nervových onemocnění, pro výživu duševně pracujících i malých dětí.
Mylně se domníváme, že když chceme být svěží, povzbudí nás jedině šálek silné kávy či čaje. Víte ale, že zeleninové saláty, zejména se zelím, dodávají našemu organismu hodně síly a energie, probouzejí vitalitu a posilují nervy? Také v nenápadném kořenu mrkve se ukrývají ohromné léčivé síly. Pití mrkvové šťávy alespoň jednou denně - buď ráno nalačno nebo večer před spaním - očistí organismus, únava mizí a člověk je plný energie. Zázračný elixír připravený z citronové šťávy smíchané s medem a minerální vodou slouží jako výrazný vitalizující a posilující prostředek.
Když se špatně soustředíte, k rychlejšímu myšlení pomohou mořské ryby a dary moře s vysokým obsahem jódu. Zralé, žluté banány se skládají z energetického hroznového a ovocného cukru. Konzumace banánů uklidňuje a podporuje koncentraci. Také hrušky díky vysokému obsahu cenných látek zvyšují schopnost soustředit se. Schopnost koncentrace, vyrovnanost navodí a nervozitu odstraňují vitaminy B 1, B3 a B 6. Například sezam obsahuje značné množství vitaminů skupiny B, hořčíku, fosforu a vápníku, je velmi prospěšný pro těžce pracující, studenty a sportovce.
(žuk)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1973274
DnesDnes756
VčeraVčera871
Tento týdenTento týden1627
Tento měsícTento měsíc18879

Partnerské weby