Často si stěžujete, že jste v jednom kole a čas je vaším nepřítelem? Spěchem ale ničemu nepomůžete. Jak se dostat do psychické rovnováhy, neztrácet dobrou náladu? K přílivu energie vám může pomoci několik následujících tipů:
Držte se zpříma
Věděli jste, že špatné držení těla zhoršuje náladu? Pokud chcete navodit pocit psychické pohody, snažte se chovat tak, jako by byl dnešní den tím nejlepším ve vašem životě. Zpravidla máte rádi sami sebe, kráčíte sebevědomě, hezky zpříma, s pohledem upřeným dychtivě vpřed. Můžete si prozpěvovat, usmívat se, i když k tomu nemáte důvod.
Zvolte správnou barvu
Každý psycholog potvrdí, že veselé a pestré barvy zlepší náladu. Pokud jste ve stresu, nic vás nebaví, zkuste si dát na svém zevnějšku obzvlášť záležet. Emocionální podporu dodá například oblečení v červené barvě. Potřebnou vzpruhu najdete také v zelených odstínech. Jestliže hledáte klid a mír, stačí oblečení doplnit nějakým modrým doplňkem - šátkem, šálou, šperkem.
Pryč se stereotypem
Máte každý den přesně zorganizovaný a tak trochu se podobá jako vejce vejci? Zkuste změnu a porušte své stereotypy. Nenechte se příliš svazovat přesně nalinkovaným plánem, dusit běžnou rutinou. Uvidíte, že když něco budete dělat jinak, přinese to do všedních dnů leccos zajímavého, svěží vítr.
Udělejte si pořádek kolem sebe
Nemůžete stále něco najít, máte pocit, že nic nestíháte a někde něco šidíte? Ať je to na pracovišti nebo v domácnosti, měli byste si najít chvíli a udělat si kolem sebe pořádek, vypořádat se s resty, nedodělky. Útulné, harmonické prostředí má významný vliv nejen na náladu, ale také výkony, které odvádíte. Proto byste se měli snažit, abyste se všude cítili co nejlépe.
Snění nic nestojí
Nemůžete říct, že máte před sebou nebo za sebou ty nejšťastnější dny? Zkuste jeden fígl, který zaručeně zabírá. Na vystresovanou mysl je dobré obyčejné snění. Stačí si jen pár minut představovat, co by bylo, kdyby… Najděte si pro snění příjemné, ničím nerušené místo, zavřete oči a oddejte se příjemným vzpomínkám, nechte naplno pracovat svoji představivost. Můžete se najednou ocitnout v dalekých zemích, majestátních horách, ve vonící zahradě, na pláži s prohřátým pískem. Zkrátka všude, kde se budete cítit dobře. Uvidíte, jak ozdravný efekt tahle malá chvilka může přinést.
Pohyb je to pravé
Stres zažeňte pohybem. Je vědecky dokázané, že méně stresu přináší vyšší výkon, větší soustředění, kreativitu. Ať zvolíte jakoukoliv intenzivní fyzickou aktivitu, můžete počítat s tím, že se postará o uvolnění napětí, optimální hmotnost, zvýší odolnost imunitního systému, napomůže k lepšímu zdraví srdíčku, v neposlední řadě udrží svaly a kosti v dobré kondici. Každopádně mysl nasměruje k radostnému pocitu.
Upravte jídelníček
Proti stresu se dá účinně bojovat i výživou. Rozhodně ho nezaženou dorty, čokoláda, sušenky, pizza nebo hamburgery. Ty přinesou úlevu jen na krátkou chvíli, navíc se dříve nebo později negativně podepíší na postavě. Zkuste ledničku naplnit nízkotučnými mléčnými výrobky, rybami, drůbežím masem, bílé pečivo nahraďte celozrnným, nezapomínejte na čerstvou zeleninu a ovoce, ořechy, mandle, nejrůznější semínka, která obsahují důležité minerální a další látky, které jsou prospěšné mozku. Podstatný je i dostatečný pitný režim, v němž by každý den měl mít své místo šálek zeleného čaje. Zázračný životabudič, který podporuje trávení, zahání hlad, posiluje imunitní systém, účinně bojuje proti stresu.
(vos)
DODATEK
Proti stresu můžete zkusit přírodní medicínu. Pro zmírnění úzkostných stavů a napětí zkuste šálek čaje z heřmánku, meduňky, levandule. Nejznámější bylinné antidepresivum představuje třezalka tečkovaná.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2279848
DnesDnes183
VčeraVčera780
Tento týdenTento týden4303
Tento měsícTento měsíc12097

Partnerské weby