Poměrně vysoké procento populace má nějaké problémy s kolenními klouby, a to zejména lidé, kteří pravidelně sportují. Kloubová pouzdra jsou naplněná kloubním mazem. Jestliže ho ubývá, nastupují problémy s chrupavkami, neboť se klouby o sebe třou naprázdno. Na začátku se to může projevit nenápadným praskáním, postupně až zhoršením pohyblivosti kolene.
Prevence bolavých kolen spočívá zejména v šetrném pohybu, který závisí i na tom, na jakém povrchu se provozuje. Důležitá je také vhodná obuv. Ideálním pohybem je plavání, svižná chůze, jízda na kole nebo také jóga nebo taj-či. Klouby lze šetřit i tím, že se budeme vyhýbat dlouhému stání, pozicím, které kolena příliš zatěžují - tedy například kleku či podřepu.
Prevence bolavých kolen spočívá kromě jiného ve zdravém jídelníčku. Chrupavka bude vděčná za pravidelný příjem rybího oleje, zejména v podobě makrely, tresky, kapra, lososa, tuňáka či jiných mastnějších ryb, které jsou bohaté na vitamin D. Ten sehrává významnou úlohu při metabolismu vápníku, snižuje riziko únavových zlomenin, podporuje svalovou činnost.
Zkušené bylinářky nedaly dopustit na obklad z březového listí nebo čerstvého borovicového jehličí. Podle nich stačí jednu hrst vařit v půl litru na mírném ohni, po vychladnutí přecedit a listí jehličí v gáze přikládat na bolavá kolena.
(pru)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2164828
DnesDnes628
VčeraVčera577
Tento týdenTento týden628
Tento měsícTento měsíc11004

Partnerské weby