Snažíte se stravovat zdravě? Pokud se ve vašem nákupním košíku často objevují následující potraviny, měli byste vědět, že vašemu tělu udělají dobrou službu. I obyčejné jídlo může mít příznivé a léčivé účinky.
Banány
Dají se konzumovat kdekoli a kdykoli. Jsou plné serotoninu, hormonu štěstí. Vitaminy a minerální látky, které obsahují, pozitivně působí při srdečních chorobách, snižují hladinu cholesterolu, pomáhají při průjmu, odstraňovat nadbytečnou kyselinu močovou. Jsou vhodnou potravinou při anémii, působí jako antidepresivum.
Brambory
Jejich konzumace celkově posiluje zdraví. Kromě vysokého obsahu vitaminů B1, B6 a C obsahují velké množství minerálních látek - draslík, hořčík, železo. Bramborový škrob je pro organismus zdrojem energie a dodává pocit sytosti. Nezanedbatelné množství hořčíku a draslíku má příznivý vliv na srdce a nervový systém. Obsahují důležité látky na krvetvorbu, podporují obranyschopnost organismu, účinně bojují proti zácpě.
Brokolice
Je jednou z nejzdravějších zelenin. Kromě vitaminu C obsahuje spoustu výživných látek s protirakovinným účinkem. Zlepšuje činnost srdce a svalů, léčivě působí na žaludeční a dvanácterníkové vředy, minimalizuje riziko vzniku šedého zákalu. Působí preventivně proti rakovině plic, tlustého střeva, prsů, a jak dokazují výzkumy, dokáže chránit člověka i před mozkovou mrtvicí.
Čaj
Jeho pravidelné pití může do jisté míry chránit před zhoubným bujením. Zvláště zelený čaj má posilující a stimulující účinky, tonizuje sval srdce, zvyšuje pružnost a snižuje lámavost stěn krevních kapilár. Šálek černého nebo zeleného čaje povzbudí mysl, unavené tělo, zbavuje organismus škodlivin, které jsou v něm usazené.
Česnek
Obsahuje mnoho léčivých látek, které celkově posilují organismus. Česnek působí protiinfekčně, pomáhá při nachlazení, je účinný v prevenci aterosklerózy, podporuje imunitu, posiluje sliznici dýchacích cest. Vyrovnává krevní tlak, normalizuje tep srdce, jeho užívání se doporučuje při únavě, čistí krev.
Grapefruit
Je vynikajícím zdrojem vitaminů C a skupiny B, vápníku, fosforu a železa. Dužina i šťáva regulují trávení, odstraňují zbytkové produkty látkové výměny. Grapefruity mají preventivní účinek proti nachlazení, zlepšují krevní oběh, pozitivně ovlivňují hladinu cholesterolu v krvi, pomáhají při hubnutí.
Ořechy
Mandle, arašídy, pistácie, vlašské ořechy - pokud jsou nepražené a nesolené, všechny jsou zdraví prospěšné. Snižují obsah cukru v krvi, zlepšují látkovou výměnu a paměť, blahodárně působí na nervy. Obsahují omega 3 mastné kyseliny, které mají na organismus ochranný efekt před zhoubným bujením. Ořechy prodlužují život, snižují cholesterol, jejich častá konzumace je spojena s nižším rizikem onemocnění cukrovkou druhého typu.
Rajčata
Chrání před infarktem, látka lykopen, kterou obsahují, umí účinně zabránit růstu rakovinných buněk. Riziko vzniku nádoru dokáží několikanásobně snížit. Velké množství antioxidantů, vitaminů, minerálních a dalších látek pomáhají při ateroskleróze, cukrovce, zpomalují stárnutí, snižují riziko srdečně-cévních chorob.
Ryby
Zvláště mořské jsou bohatým zdrojem omega 3 mastných kyselin, které jsou prospěšné především srdečně-cévnímu systému. Napomáhají také při léčbě artritidy, regulovat celkovou hladinu cholesterolu v krvi, vitamin D a jód jsou důležité pro zdravý vývoj kostí, správnou funkci mozku. Kromě jiného prospívají zraku a zlepšují duševní kondici.
(pru)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2164820
DnesDnes620
VčeraVčera577
Tento týdenTento týden620
Tento měsícTento měsíc10996

Partnerské weby