Také máte někdy pocit, že byste potřebovali, aby měl den více než jen čtyřiadvacet hodin? Často vás trápí bolest hlavy, nesnesitelná únava, nemůžete spát? Pokud neustále pracujete ve stresu, měli byste vědět, že stres vzniká v hlavě a ovlivňuje zdraví celého těla. Pokud nepravidelně a nezdravě jíte, pijete alkohol a vyhýbáte se pohybu, můžete mít vyšší hladinu stresového hormonu kortizolu. Jestliže je ho v krvi příliš mnoho, srdce a cévy jsou ve velkém ohrožení. Za dlouhodobým stresem nebývá pouze práce pod tlakem, špatná organizace práce nebo nespravedlivý nadřízený. K pracovnímu stresu přispívá třeba i špatné finanční ohodnocení, malý plat, zhoršující se vztahy na pracovišti, hrozba ztráty práce a podobně. Jak přežít stres v práci? Nechte se inspirovat několika tipy:
Co na talíř
Snídáte pravidelně? Pokud ne, vydatná snídaně vašemu tělu jen prospěje. Ať už vsadíte na snídani, jak se říká, na vidličku, dáte si něco od masa, nebo ranní hlad ošálíte sladkým jídlem, každým soustem zažívání pohladíte. Je vědecky dokázané, že lidé, kteří snídají, podávají vyšší výkony, lépe se soustředí.
Lépe plánujte
Skutečnost, že jen těžko své pracovní úkoly stíháte, může být dána tím, že pracujete chaoticky. Důležité bude, abyste si udělali přesný plán, jak je postupně zvládat. Správně se rozhodnout, které jsou nejdůležitější a které mohou ještě počkat. Nejlépe je řešit hned po ránu povinnosti neodkladné, takové, které považujete za obtížné nebo nepříliš oblíbené.
Naučte se říkat ne
Patříte k lidem, kteří nedokážou nikomu odmítnout? Je ve vaší povaze nezištně každému pomáhat a brát starosti celého světa na svá bedra? Jestliže v zaměstnání ochotně přejímáte povinnosti druhých, ať už z důvodu, abyste si u svého šéfa „šplhli“ nebo pro vlastní pocit nezastupitelnosti, důležitosti, můžete se tak co nevidět ocitnout na samé hranici vyčerpání. Naučte se říkat ne, slušně odmítat, nepřijímat nadbytečné úkoly.
Víc radosti do života
Kritizují vás vaši známí a přátelé, že poslední dobou špatně vypadáte? Pokud jsou za vaším nedbalým vzhledem a špatnou náladou starosti v zaměstnání, přepracovanost, měli byste se nad sebou zamyslet. Vzpomenete si, kdy jste si naposledy vyšli na pěkné filmové představení, do divadla, nebo jen tak sednout s přáteli na skleničku? Nezapomeňte si každý den dopřát nějakou maličkost, udělat radost nejen druhým lidem. Nešetřete na sobě, mějte se rádi, rozmazlujte se.
Nenoste problémy domů
I v domácím prostředí máte výčitky svědomí, že jste něco v práci nedodělali, druhý den vás čekají nepříjemné resty? Jestliže si nosíte pracovní problémy domů, neděláte dobře, radí psychologové. Mluvte doma o práci co nejméně, raději se zabývejte činnostmi, které vás přivedou na jiné myšlenky. Plánujte s rodinou společné výlety, postarejte se o pěkné zážitky, využijte volný čas pro své koníčky, záliby, věnujte se dětem. Pamatujte, že láska je lékem na všechny problémy světa. Mazlení a příjemné dotyky s partnerem vyvolávají pocity štěstí.
Relaxace je důležitá
Máte všeho za celý den plné zuby? Pusťte si vaši oblíbenou hudbu nebo si jen tak prozpěvujte. Při stresu pomáhá také hluboké dýchání. Zkuste se postavit do stoje mírně rozkročného. Zhluboka se nadýchněte a ruce při nádechu zdvihněte nad hlavu. Při výdechu je nechte klesnout. Pohyb je jedním z nejúčinnějších prostředků, jak se zbavit stresu. Pohyb pomáhá odbourávat látky, které tělo při stresu vylučuje, pomáhá mu vrátit potřebnou rovnováhu. Výborný odpočinek poskytne příjemná koupel.
(ruch)
DODATEK
Stres na pracovišti významně zvyšuje riziko mnohých onemocnění, například infarktu myokardu až o sedmdesát procent.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219828
DnesDnes347
VčeraVčera639
Tento týdenTento týden347
Tento měsícTento měsíc12353

Partnerské weby