Jste zvyklí určitým způsobem nakupovat a jste přesvědčeni, že jíte zdravě? Myslíte si, že vás zakoupené jídlo nasytí, aniž byste přibrali? Nic z toho nemusí být pravda, pokud se nad vším hlouběji zamyslíte.
Jedna z občasných nepravd tvrdí, že přírodní produkty jsou vždy zdravější. U biopotravin je sice daleko menší riziko jejich setkání s pesticidy, avšak nemáme žádný důkaz, že by byly pro nás výživově hodnotnější. Když si vezmeme jablka, broskve, hlávkový salát či špenát, tak při standardním pěstování zkrátka musí v sobě obsahovat pesticidy. Proto je lepší vybírat si produkty se slupkou, kterou nejíme (citrusy, avokádo apod.). Ať už jde o organické pokrmy, nebo ne, před jejich konzumací je musíme důkladně omýt.
Důležitý zdroj vlákniny
Celozrnné produkty jsou zdravější než rafinované, jsou lepšími zdroji potřebné vlákniny a déle nás udrží bez pocitu hladu. Ideální je celozrnné s rafinovaným napůl kombinovat. Nejste zvyklí na jejich chuť? Začněte nákupem celozrnného chleba, rovněž např. při pečení nahraďte polovinu množství klasické bílé mouky tou celozrnnou. A kupujte těstoviny, které jsou rovněž směsí obou.
Šťávy mohou klamat
Problematické jsou džusy, skutečně to není to samé jako čerstvé či zmrazené ovoce. Pokud chcete šťávu, napijte se té 100% ovocné. Nízký obsah cukru má kupříkladu grapefruit či granátové jablko. Kupované džusy jsou však přecpané cukry a kaloriemi.
Čerstvé produkty jsou nejzdravější
Ceny ovoce a zeleniny nejsou vždy úplně nízké. Pokud si chcete dopřát něco dobrého a zdravého jak pro vás, tak pro vaši peněženku, lze doporučit koupi mražených výrobků. Když mluvíme o ovoci a zelenině, tak byly zmrazeny na vrcholu své zralosti, tudíž není proč se obávat úbytku výživových hodnot. Potraviny z konzerv vždy opláchněte, aby v sobě měly menší koncentraci cukru.
Rozlišujte druhy těstovin
Celozrnné těstoviny jsou pro kohokoli vhodné na konzumaci, obsahují totiž vlákninu. Udělejte si je se sýrem, nízkotučným mlékem, rajčatovou omáčkou a zeleninou.
Zdroj živin a bílkovin
Poslední, na co se zaměříme, je červené maso. Není proč se ho obávat. Libové maso obsahuje zdravé živiny jako bílkoviny, železo a zinek. Důležité je spořádat ho vhodné, tedy menší množství. Kupříkladu k večeři si dejte jako hlavní chod zeleninu s celozrnným pečivem – a maso jen jako přílohu.
(mh)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2100338
DnesDnes572
VčeraVčera898
Tento týdenTento týden572
Tento měsícTento měsíc22124

Partnerské weby