Dáváte si předsevzetí, že o letošních Vánocích musíte držet chutě na uzdě? S obavami, že po svátcích neobléknete své oblíbené oblečení, nejste sama. Až šest žen z deseti přibere na konci roku v průměru dva až tři kilogramy. Vánoce s přejídáním spojuje většina žen, více než šedesát procent z nich soudí, že by měly hned po svátcích začít držet dietu. Po Vánocích, jak vyplynulo z jednoho průzkumu, skutečně hubne pouze sedm procent. Jak si v nejkrásnějším období dopřávat, a přitom netloustnout? Nechte se inspirovat několika tipy:
Vařte chytře. Už při samotné přípravě jídel myslete na to, že nestojíte o nepěkné tukové bochánky kolem pasu, na hýždích, o velké bříško. Tradiční vánoční jídla se dají připravit chutně a zdravě. Stačí třeba majonézu do bramborového salátu nahradit bílým jogurtem, rybu místo smažení připravit v parním hrnci, dušením. Cukroví pečte místo z bílé mouky z celozrnné či špaldové. Tučné vánočního cukroví, šlehačkové dorty nahraďte zdravější variantou, jakou je čerstvé ovoce a zelenina nebo oříšky.
Neodbývejte se. Pokud si myslíte, že snídaně není zapotřebí, protože během dne toho sníte až nad hlavu, mýlíte se. Naopak - snídaně pomůže udržet optimální hmotnost, správně nastartuje organismus do nového dne. Jestliže zvolíte zdravou snídani v podobě celozrnného pečiva, müsli, nízkotučného sýra, jogurtu, plátku šunky, ovocné šťávy, žaludku uděláte dobře a navíc se vyhnete brzkému hladu. Ten zpravidla vede k tomu, že pak do úst vložíte cokoliv, co je zrovna po ruce. Je také prokázáno, že osoby, které pravidelně snídají, jsou celkově šťastnější, netrpí tolik sklonem k úzkosti.
Menší talíře. Jakékoliv jídlo si servírujte na menším talíři, než běžně používáte. Pamatujte na to, že třetinu talíře by měla zaplnit zelenina, zeleninový salát, přílohy, jako jsou těstoviny nebo brambory, a třetinu jídlo bohaté na vlákninu - libové maso, nejlépe drůbeží, králík, ryby.
Jezte pomalu. Tvrdíte, že nemáte na jídlo čas a jen tak v rychlosti něco zhltnete? Chyba! Na jídlo si udělejte čas a vychutnávejte si každé sousto. Pokud při něm pracujete, čtete časopis, vyřizujete telefony a věnujete se jiným činnostem, jídlo vám zmizí z talíře tak rychle, že si ani neuvědomíte, co jste na něm měli. Každopádně se tak připravujete o příjemné potěšení, navíc jídlo konzumované po malých soustech, pomalu a dobře rozžvýkané více zasytí.
Hýbejte se. Udržet si optimální váhu - to chce vedle zdravého jídelníčku také pohyb. Svižná procházka na čerstvém vzduchu, provozování zimních sportů prospěje tělu, pročistí mysl. Přijmeme-li v době vánočních svátků více jídla, vhodné je zařadit vhodnou pohybovou aktivitu, aby tělo nadbytečnou energii ze svátečního hodování vydalo.
(se)
RADA SPIRITU
Mírněte se v konzumaci tvrdého alkoholu, skrývá v sobě spoustu kalorií. Přednost dejte raději svěžímu lehčímu vínu, omezte i nadměrné pití šumivých vín, která mohou vést k zbytečným bolestem hlavy.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2045433
DnesDnes68
VčeraVčera993
Tento týdenTento týden2965
Tento měsícTento měsíc19786

Partnerské weby