Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
1. týden roku
Olga Krumlovská doporučuje: Zastavte se a zhluboka dýchejte, dechem nahradíte zimní spánek.
Sedněte si na paty a se vzpaženýma rukama se předkloňte. Bradu opřete o kolena a snažte se maximálně uvolnit. Myšlenky soustřeďte na to, že chcete posílit imunitní systém a načerpat energii k zimním činnostem. Soustřeďte se na zklidnění dechu - hluboce se nadechněte a vydechněte, váš výdech by měl být dvakrát tak dlouhý než nádech.
Během cvičení jsou důležité myšlenky. Snažte se, aby vás s výdechem opouštěly nepříjemné emoce a pocity, s každým nádechem se naopak snažte zklidnit, být vyrovnanější, spokojenější. Na pomoc si vezměte nějakou radostnou vzpomínku, která však nesmí být spojena s penězi, úspěchem, požitkem. Jde o radost v srdci.
(nam)

Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2146483
DnesDnes38
VčeraVčera713
Tento týdenTento týden751
Tento měsícTento měsíc14298

Partnerské weby