Dech je zdrojem života a vitality, spojovacím mostem mezi myslí a tělem. Práce s dechem má výrazný vliv na zdraví a hojení.
Pozorujte svůj dech!
Sedněte si pohodlně, zavřete oči a uvolněte oděv, aby vás nikde neškrtil. Soustřeďte svou pozornost na dech, sledujte průběh vdechu a výdechů a uvědomte si, kdy se jedna fáze mění v druhou. Dělejte to několik minut. Vaším hlavním cílem je pozorovat svůj dech, to je základní forma meditace a skvělá metoda, jak se zklidnit, odpočinout si a zharmonizovat svoje tělo a mysl.
Začněte s výdechem!
Domníváte se, že dýchání vždy začíná nádechem a končí výdechem? Zkuste tento způsob dýchání obrátit. Pohodlně si sedněte či lehněte, soustřeďte svoji pozornost na dech a nechte ho plynout vám přirozeným rytmem. Nesnažte se jej měnit, ale vnímejte výdech jako začátek každého cyklu. Nad výdechem začnete mít větší kontrolu, a když vytlačíte více vzduchu ven, automaticky naplníte i více vzduchu do plic.
Pokračujte s nádechem!
Tento cvik je nejlepší provádět na zádech a zcela optimální je vykonávat ho při probouzení nebo usínání. Zavřete oči, položte ruce podél těla, uvolněte se a snažte se zaměřit pozornost na svůj dech. Začněte zvolna, ale rytmicky dýchat nosem. Každý nádech by neměl trvat déle, než napočítáte do pěti, a při tom si představujte, jak zároveň s každým dechem vstupuje do vašeho těla vesmírná energie, v sanskrtu „prána“. Pomyslete si, že pránu vdechujete přímo ze slunce, tento čistý světelný ozdravný proud teče vaším tělem z plic a vy prociťujete, jak dech proniká každou částí vašeho těla, i do nemocné části, až do konečků prstů. Takto se asi desetkrát nadechněte a vydechněte ve stejném rytmu. Plný dech náležitě rozproudí krev a osvěží vás.
Relaxační dýchání
Tento způsob dýchání můžete provádět vsedě, vleže na zádech nebo i vestoje a při chůzi. Dotkněte se špičkou jazyka zadní strany horních předních zubů a držte ho tak po celou dobu cvičení. Vydechněte ústy, až vydáte slyšitelný zvuk. Pak ústa zavřete, počítejte do čtyř a během této doby se nadechněte nosem. Zadržte dech a počítejte do sedmi, potom na osm dob vydechněte slyšitelně ústy. Opakujte čtyřikrát za sebou a pak dýchejte normálně. Pokud nedokážete tak dlouho zadržet dech, dobu si upravte podle svých potřeb a postupně ji prodlužujte. Tento cvik se doporučuje provádět dvakrát denně. Po měsíci můžete frekvenci zvýšit na osm cyklů dvakrát denně. Cvičení má široký léčivý záběr - léčí nespavost, zažívací problémy, stimuluje činnost srdce a snižuje vysoký krevní tlak. Je vhodné i při rozrušení, úzkosti, nervozitě a stresu. (
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183129
DnesDnes454
VčeraVčera528
Tento týdenTento týden2159
Tento měsícTento měsíc10068

Partnerské weby