Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
2. týden roku
Olga Krumlovská doporučuje:
Protáhněte své tělo, odhalujte jeho ztuhlost a pohyblivost.
Postavte se, ruce nechte volně podél těla, nohy dejte od sebe na šíři ramen. Pak proveďte úkrok levou nohou a celý trup natočte vlevo. Předkloňte se a pokuste se co nejvíce přiblížit čelem ke koleni. Nakonec spojte ruce dlaněmi za zády tak, aby prsty směřovaly vzhůru. Nesnažte se pozice dosáhnout za každou cenu, cvičte postupně, pravidelně, nejlépe několikrát denně. Procvičováním dosáhnete pokroku. Nezapomeňte prostřídat strany! Kvůli cvičení ale nevstávejte zbytečně brzy ráno. Spěte nebo podřimujte tak dlouho, jak jen to je možné. Vstávejte až ve chvíli, kdy opravdu musíte. Cvičení se věnujte odpoledne a večer. Velmi důležité je soustředit se na dech. Po docvičení se zakloňte, abyste se pěkně narovnali.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183548
DnesDnes357
VčeraVčera516
Tento týdenTento týden2578
Tento měsícTento měsíc10487

Partnerské weby