Nejde o nic, co by ženu přímo ohrožovalo na životě, ale jsou dost nepříjemné. Návaly horka se často dostavují v menopauze, ale mohou se objevit také jako vedlejší účinek při užívání některých léků. Co pomůže při návalech, jak jim předcházet:
+ Oblékejte se pohodlně, vyhněte se těsnému oblečení.
+ Pro spánek zvolte lehké pyžamo nebo noční košili bez rukávů. Pro pohodlné, klidné spaní je dobré udržovat teplotu v místnosti kolem 18 °C.
+ Pozor na jídla a nápoje, které mohou návaly tepla způsobit - například káva, čaj, kořeněné pokrmy. Návaly horka může také zhoršovat nadměrný příjem masa, cukru, mléčných kysaných výrobků, nadměrné solení.
+ Důležitý je pravidelný pitný režim, denně se snažte přijímat alespoň 2,5 litru tekutin, nejlépe neslazených nápojů.
+ Z bylinek lze doporučit například řeřichu, na návaly spolehlivě zabírá fenykl. Osvědčenou bylinkou, která dokáže nepříjemný stav tlumit, je také odvar ze šalvěje.
+ Při návalech je dobré tvář osvěžit studenou vodou nebo tělo sprchou.
+ Víte, proč si na podobné potíže nestěžují Japonky? Mohou za to poděkovat sóje, která je tradiční součástí jejich jídelníčku. Řadí se mezi potraviny s obsahem fytoestrogenů, které mají podobnou strukturu jako ženské pohlavní estrogeny a mohou zmírňovat nejen návaly horka, ale také působí jako účinná prevence rakoviny nebo vysokého cholesterolu.
+ Odborníci radí udržovat oběhový systém v kondici, tedy věnovat se některému z rekreačních sportů, rozhýbat metabolismus, odbourat stres a nervozitu.
(ruch)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183128
DnesDnes453
VčeraVčera528
Tento týdenTento týden2158
Tento měsícTento měsíc10067

Partnerské weby