Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
3. týden roku
Olga Krumlovská doporučuje: Čerpejte energii, soustřeďte se na dech a zlehka uvolňujte šlachy.
Výchozí pozicí je opět stoj, nohy rozkročené na šíři ramen, ruce podél těla. Pravou nohou vykročte kupředu a přeneste na ni váhu tak, aby se druhá noha napnula. Celé chodidlo však musí zůstat na podložce. Ruce vzpažte a spojte dlaněmi s nataženými prsty. V krajní poloze lehce zapérujte tak, aby vás nechytaly křeče a abyste si neublížili. Zhluboka dýchejte, pak se s nádechem vraťte do výchozí pozice. Cvik zopakujte i na druhou stranu. Na závěr cvičení byste si měli třením o sebe zahřát ruce a chytit se za lalůčky uší. Velmi příznivě to působí proti zimě a prochladnutí. Kdykoli budete dlouhodobě vystaveni chladu, promněte si ruce, aby v dlaních vzniklo co největší teplo, a přiložte je rychle k uším. Zpomalíte tak ztrátu teploty a alespoň do určité míry zabráníte následkům prochladnutí.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2184408
DnesDnes129
VčeraVčera524
Tento týdenTento týden3438
Tento měsícTento měsíc11347

Partnerské weby