Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
4. týden roku
Olga Krumlovská říká: Kočičí pružnost vám přinese devět životů!
Pro dokonalé uvolnění i jako přípravu na náročnější cviky je vhodné každý den (nejméně dvakrát) procvičovat tuto pozici, nebo se o ni alespoň pokoušejte. Výchozím postavením je sed. Nohy natáhněte, snažte se sedět vzpřímeně. Potom pokrčte pravou nohu, obtočte kolem ní pravou ruku a spojte ji za zády s druhou rukou. Čelem se snažte přiblížit ke koleni levé nohy. V krajní pozici se snažte chvíli setrvat, pak se s nádechem narovnejte, zhluboka vydechněte a nadechněte se. Pak nohy vyměňte a s výdechem opět zaujměte pozici. Při cvičení dbejte na pravidelnost a hloubku dechu. S každým hlubokým vydechnutím se pokuste pozici zdokonalit a přiblížit čelo více ke koleni. Pozice pomáhá k pročištění, zbavuje organismus zbytků vzduchu, který zůstává v těle. Proto doporučuji během cvičení mručet nebo zpívat jogínské óm. Výdech začínejte dlouhým a táhlým ó, m vyřkněte až s posledním zbytkem vzduchu v plicích ve chvíli, kdy se pokoušíte dosáhnout maxima polohy (čelo je co nejblíže ke koleni). Pak se dlouze nadechněte, současně se trochu nadzvedněte a povolte napětí. Po dokončení cvičení ulehněte nejprve do relaxační polohy v lehu na zádech. Chvíli tak setrvejte, soustřeďte se na dech a vnímejte části svého těla. Až vstanete, udělejte lehký záklon, řádně vyklepejte ruce i nohy. Ruce si pak dejte v bok, ukloňte se lehce na pravou a pak i na levou stranu, zakružte trupem na obě strany, pak zakružte rameny a na závěr hlavou, abyste se důkladně uvolnili.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2203929
DnesDnes219
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3603
Tento měsícTento měsíc13679

Partnerské weby