Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
5. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Hledejte jistotu, stabilitu a pevný bod.
Lehněte si na záda, roznožte na šíři ramen, ruce nechte ležet volně podél těla dlaněmi vzhůru. Několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte. Zvedněte pokrčené nohy nad hlavu, rukama si podepřete záda a zvolna zvedejte nohy vzhůru. Ruce vám pomáhají držet rovnováhu. Snažte se dosáhnout pokud možno co nejpřímější pozice a setrvat v ní. Nezapomeňte pravidelně a zvolna dýchat. Tato pozice je náročná na pružnost i stabilitu, musíte se proto důkladně věnovat přípravě. Dříve, než začnete s procvičováním, je třeba se ve chvíli, kdy ulehnete na záda, trochu soustředit. Zbavte se především myšlenek, které se vám honí hlavou. V lehu na zádech postupně uvolňujte celé tělo – začněte prsty na nohou, uvědomte si je a pohněte s nimi. Obdobně pokračujte chodidly, kotníky, lýtky a celou nohou, vždy střídejte obě končetiny. Následně totéž proveďte s rukama a celým trupem, krkem až k hlavě. Koncentrujte se na sebe a svůj dech, až poté zvedněte nohy. Pokud to ze začátku nezvládnete na jeden nádech, lze zaujetí pozice rozdělit na několik fází. S nádechem zvedněte nohy a nechte je pokrčené nad hlavou, záda podpírejte rukama. Vydechněte a postupně se s pravidelným dýcháním do výsledné pozice dostaňte. Rukama podpírejte záda až v oblasti lopatek, nohy a pánev držte v jedné rovině, abyste byli rovní jako svíčka. Také prsty nohou byste měli mít natažené vzhůru. Do původní polohy se potom vraťte postupně. Nejprve spusťte nohy do pokrčení nad hlavu, pak je zvolna a lehce položte na zem. Ruce podpírají záda až do konce.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2277859
DnesDnes394
VčeraVčera576
Tento týdenTento týden2314
Tento měsícTento měsíc10108

Partnerské weby