Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
6. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Čerpejte energii ze země a z vesmíru, probuďte hadí sílu.
Nejprve zaujměte pozici z minulého týdne, pak jednu nohu spusťte a druhou nechte v původní poloze. Pravidelně dýchejte, zavřete oči a vnímejte energii, která do vás vstupuje ze země nohou, jež se dotýká podlahy, a energii z vesmíru, kterou přitahuje noha vztyčená. V místech, kde si podpíráte páteř, ucítíte teplo nebo lehké brnění. Po chvíli si lehněte na záda do pozice mrtvoly, pak nohy vyměňte a zaujměte pozici opačnou. Po předchozím tréninku z minulého týdne jistě předchozí pozici zvládnete a poradíte si i s cvikem pro tento týden. Jste-li již pružní a pohybově zdatní, podepřete si rukama záda v kříži a lehce a plynule spusťte jednu nohu dolů na zem, zatímco druhá zůstane co nejvíce natažená vzhůru. Máte-li z provedení této fáze cviku obavy, pokrčte nejprve nohy nad hlavu, rukama si přitom podpírejte záda. Poté spusťte jednu nohu na zem a druhou se pokuste podle svých možností natáhnout. Pokud se vám to nepodaří, nechte nohu mírně pokrčenou, avšak s propnutými prsty. Podstatné je, že se bude jedna noha dotýkat země a druhá bude ve vzduchu. Soustřeďte se na to, že do vás nohou opírající se o zem vstupuje síla, pocit bezpečí a stability, zatímco nohou ve vzduchu do vás vchází inspirace, nadhled, fantazie, kosmická energie, lepší myšlenky. Po docvičení zaujměte relaxační polohu, odpočiňte si. Počítejte ale s tím, že musíte nohy prostřídat. Své síly byste proto měli šetřit, abyste se stejně dlouho a intenzivně mohli věnovat oběma variantám pozice. Až po relaxaci vstanete, lehce se předkloňte, proklepte si ruce i nohy. Vhodná y byla také masáž.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2280236
DnesDnes571
VčeraVčera780
Tento týdenTento týden4691
Tento měsícTento měsíc12485

Partnerské weby