Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
7. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Posilujte své sebevědomí, prosazujte sebe a své zájmy.
Výchozí je pro toto cvičení pozice běžně nazývaná svíčka, kterou jste procvičovali před dvěma týdny. Až ji zaujmete, mírně sklopte levou nohu (stále napnutou, i prsty musejí být propnuté) a zlehka o ni opřete pokrčenou pravou nohu. V této poloze chvíli setrvejte, pravidelně a zvolna dýchejte. Pak se položte do pozice mrtvoly a odpočiňte si. Pozici cvičte ještě jednou se vztyčenou pravou a pokrčenou levou nohou. Nakonec si vleže odpočiňte, zhluboka dýchejte a uvolněte svaly. Tato pozice není obtížnější než předchozí, jen je třeba dbát na správné rozložení sil a hlavně nalézt těžiště. Najdete-li správnou polohu rukou a odhadnete, kam položit pokrčenou nohu, zjistíte, že jde o pozici velmi stabilní a ve své podstatě i jednoduchou. Nejdůležitější je podložit tělo rukama ve správném místě, tedy tam, kde má pánev tendenci se převážit. Musejí být opřeny o podložku naprosto stabilně a tvořit pevné pilíře, abyste se nezvrátili na stranu a zároveň aby ruce netrpěly velkou zátěží. Teprve až se budete v této pozici cítit jistě a bezpečně, začněte velmi opatrně pohybovat nataženou nohou. Vzápětí následuje pohyb druhou nohou, položte ji pevně a jistě svrchu na nataženou končetinu (nejlépe na koleno), aby vám neklouzala a byla zapřena na poměrně nejpohodlnějším místě. Teprve pak pozici pomalu dokončete: Nataženou nohu opatrně spouštějte níž a ještě níž, do nejnižší polohy tak, abyste nepřepadli. Dbejte na protažení prstů u nohou! V pozici setrvejte tak dlouho, jak je to možné. Soustřeďte se na dech a své myšlenky. Poté nejprve sejměte pokrčenou nohu a položte ji na zem, pokrčte nataženou nohu a na závěr spusťte na podložku záda. Lehněte si do relaxační polohy a odpočívejte. Důkladně vyklepejte nohy i ruce, následně nohy prostřídejte.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2201258
DnesDnes329
VčeraVčera603
Tento týdenTento týden932
Tento měsícTento měsíc11008

Partnerské weby