Myslíte si, že všechny rady výživových a jiných poradců jsou ty nejlepší? Omyl! Vypít byste měli například jen jeden a půl litru vody denně. Všichni se shodují v tom, že voda znamená život a že pro dobré zdraví je třeba pít co nejvíce. Avšak pozor: voda je sice opravdu nezbytná k našemu přežití, ale velké množství může nebezpečně snížit koncentraci soli v naší krvi.
Jsou "light" pokrmy zdravé?
Jsou všudypřítomné a módní. Avšak konzumace potravin se sníženým či nulovým obsahem tuku je léčkou vedoucí k tomu, že tělu nedodáváme nenasycené mastné kyseliny omega-3. Tyto kyseliny, které se nacházejí třeba v tučných rybách nebo v ořeších, jsou zásadní pro fungování mozku a srdce a mohou pomáhat předcházet artritidě.
Jíst potravinové doplňky?
Vitaminy A, skupiny B, C nebo D jsou nezbytné pro naše zdraví a jejich nedostatek můžeme velmi snadno pocítit. Přesto neradíme, abyste podlehli reklamě na potravinové doplňky. Četné studie prokázaly, že příliš vysoké dávky vitaminů a minerálů, jako jsou železo, hořčík či vitamin B6, zvyšují riziko smrti u starších žen. Předávkování vitaminem E může zvýšit riziko rakoviny prostaty. Není nad čerstvé ovoce a zeleninu.
Nechodit na slunce?
Milovníci bronzové pokožky se již léta děsí rakoviny kůže. Každé léto jsme zasypáváni nejrůznějšími preventivními kampaněmi a nikdo se už neodváží vystrčit nos ven, aniž by se předtím vydatně nenamazal krémem s ochranou proti slunci. Ano, chránit se před sluncem je velmi důležité, ale chcete-li se vyvarovat konzumace umělých vitaminů, pak vězte, že mírné vystavení slunečním paprskům je důležité, neboť nás chrání před nedostatkem vitaminu D.
(toh)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273519
DnesDnes386
VčeraVčera790
Tento týdenTento týden4930
Tento měsícTento měsíc5768

Partnerské weby