Udržet si tělo v dobré kondici, pleť svěží, vlasy pevné, k tomu nestačí jen investice do kvalitních kosmetických přípravků. Pro zdraví a krásu jsou důležité také vitaminy, minerální látky a stopové prvky. Znáte vitaminy krásy?
Vitamin A (retinol) - Víte, že pomáhá bojovat s akné, příliš suchou kůží, se zvýšenou lámavostí nehtů, pokožku chrání před předčasným stárnutím? Kromě jiného ho najdeme v tučných rybách, rybím tuku, v rakytníku, ve vaječném žloutku, brokolici.
Vitamin B 2 (riboflavin) - Projevuje se kožními nemocemi, dehydratací pleti, zhoršenou kvalitou vlasů a nehtů. Kdo má problémy s pokožkou, řídnutím vlasů, praskají mu koutky úst, měl by zvýšit příjem tohoto vitaminu. Jeho nejbohatším zdrojem je například špenát, houby, tvaroh, petrželová nať, zelené fazolky, křen, vařená listová zelenina.
Vitamin B 3 (niacin) - Jestliže se v jídelníčku objevuje sporadicky, pokožka je ohrožena ekzémy a zánětlivými procesy, ale také zčervenáním, suchostí. Niacin obsahuje zejména maso z krůty a králíka, luštěniny, slunečnicová semínka. V menší míře ho najdeme v rajčatech, špenátu, rybách, kedlubně.
Vitamin B 5 (kyselina pantotenová) - Pokud máte sklon k podrážděné pokožce, na vině může být nejen jídelníček, v němž chybí tento vitamin, ale také nadměrný stres. Proto ve stravě nezapomínejte na ovesné vločky, ledvinky, otruby, krůtí maso, nízkotučné mléčné výrobky a jogurty.
Biotin (vitamin H) - Je účinným bojovníkem proti zánětům kůže, ekzémům, vyrážkám. Pomáhá udržovat zdravé nehty, ovlivňuje kvalitu vlasů a zabraňuje jejich vypadávání. K nejvýznamnějším zdrojům tohoto vitaminu patří vaječné žloutky, droždí, semínka ořechů, ryby, brambory, brokolice, sušené houby či avokádo.
Vitamin C - Pokud nedostává tělo potřebné množství, kůže může být sušší, vlasy lámavé a nadměrně suché. Céčko pomáhá při akné, chrání organismus před infekcemi a stresem. Najdeme ho v citrusových plodech, jablkách, brokolici, petrželi, v růžičkové kapustě, bramborách i rajčatech.
Vitamin E - Také se mu říká vitamin krásy. Podobně jako vitamin C pomáhá tělu k dobré kondici, svěžesti, mladosti. Pokožku chrání před volnými radikály, obnovuje buňky zevnitř. Z přírodních zdrojů vitaminu E můžeme využít z červené řepy, celeru, brokolice, špenátu, slunečnicových semínek či mrkve.
Vitamin K - Trpíte na kruhy pod očima? Máte často opuchlé oči? Právě tento vitamin stimuluje krevní tok do těchto oblastí. Kde ho najdeme? Vyskytuje se v poměrně velkém množství v listové zelenině, jako je brokolice, špenát, zelí. Bohatým zdrojem vitaminu K jsou játra, některá kvašená mléka a sýry.
Zinek - Jeho nedostatek může mít za následek celkové oslabení organismu, ale stejně tak kadeří, nehtů nebo pokožky. Doporučuje se zvýšit jeho příjem ve stravě žen, které mají problematický typ pokožky, při nečisté pleti, v případě sklonu k akné. Tento minerál obsahuje většina ryb, hovězí maso, čočka, dýňová a sezamová semínka, obilniny, ořechy, fazole.
(pru)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2272362
DnesDnes19
VčeraVčera1235
Tento týdenTento týden3773
Tento měsícTento měsíc4611

Partnerské weby