Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je

příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
8. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Probuďte v sobě síly, o nichž jste neměli tušení.
Je tu jeden z prvních přípravných cviků na nejnáročnější pozici zimní sestavy, známou jako most. Uvolní síly, které ve vás dřímají a jichž nevyužíváte, abyste byli s blížícím se jarem fit a plní elánu. Pozice lze dosáhnout z lehu, lepší to však bude z pozice svíčky tak, že postupně spustíte obě nohy. V této pozici chvíli setrváte, odpočinete si a cvik zopakujete. Po krajních pozicích je třeba vždy na nějakou dobu zaujmout pozici opačnou, abyste si neublížili. V tomto případě půjde o pozici z prvního týdne.
Zde je postup k dosažení pozice mostu z pozice svíčky: Místo toho, abyste v závěrečné fázi pozice z minulého týdne přiložili pokrčenou nohu na nataženou, sklopíte jednu nohu tak daleko, jak jen to půjde. Záda si stále podpíráte rukama. Poté nohu pokrčíte v koleni do pravého úhlu a položíte ji na zem. Stejnou cestou ji bude následovat i druhá noha.
Postup k dosažení pozice z lehu na zádech: nejprve se uložte do relaxační polohy, soustřeďte se na dech, abyste se vzpamatovali z předchozích činností. Po zklidnění a prohloubení dechu, kdy jsou zklidněny i vaše myšlenky, pokrčte obě nohy a nadzvedněte pánev. Rukama podložte záda v místech, kde se nacházejí křížové obratle. Pánev i trup postupně zvedejte do nejvyšší možné polohy. Setrvejte tam co nejdéle, soustřeďte se na dech a na proudění tekutin v těle. Procvičování této pozice je důležité zejména v případě, že se vám nepodaří dosáhnout následujících pozic. Tuto byste zvládnout měli. Jde o pozici, jíž lze zimní sestavu ukončit. Nebudete-li tedy schopni dále pokračovat, můžete následující zimní týdny před příchodem jara zdokonalovat a procvičovat celou dosavadní sestavu pozic v pořadí, v jakém byla uváděna.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2253124
DnesDnes512
VčeraVčera662
Tento týdenTento týden1174
Tento měsícTento měsíc8532

Partnerské weby