Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Začínáme zimní sestavou, která vám má pomoci využít co nejlépe všechny zdroje, které jste si v průběhu roku našetřili, abyste zimní období zvládli ve zdraví, pohodě a dobré náladě.
9. týden roku
Olga Krumlovská říká: Mládí spočívá v pružnosti páteře – čím je ohebnější, tím pomaleji stárneme.
Z pozice z minulého týdne přejdete do této. Nohy uchopte za kotníky a pozvolna se stavte na špičky. Hrudník přitom tlačte co nejvíce k bradě a pánev zvedejte co nejvýše. Dejte však pozor: Této pozice (a dvou následujících) se nikdy nesnažte dosáhnout násilím, jen postupně. Nesmí vás nic bolet, zaujměte vždy jen takovou krajní pozici, kterou vaše tělo dovolí. Je-li tato pozice nad vaše síly, cvičte tu z předešlého týdne. Snažte se o zlepšení, nikdy však za každou cenu. Na závěr si nezapomeňte zacvičit pozici z prvního kalendářního týdne.
Postup k zaujmutí této pozice je detailně rozepsán u pozic z předešlých dvou týdnů. Dochází pouze ke změně polohy rukou. Zaujměte tedy pozici z minulého týdne, chvíli v setrvejte, pak se pokuste pánev lehce nadzvednout z rukou. Ruce ještě pro jistotu nechte připraveny na případné zachycení těla, aby nedošlo k pádu na zem. Pánev a záda nadzvedávejte z dlaní a opět vracejte. Takto trénujte a procvičujte zejména nohy a pánev, abyste v pozici dokázali setrvat tak dlouho, že se vám podaří položit pánev a zejména záda bezpečně zpět na podložku – bez rychlých a trhavých pohybů, bez nebezpečného zkroucení těla. Teprve ve chvíli, kdy máte jistotu, že vám pozadí neupadne, oddalte ruce od páteře. Nejprve je položte na podložku, aby si odpočinuly, stále se jimi však jistěte. Až získáte jistotu a sílu, ruce natáhněte a uchopte se za kotníky. V této poloze chvíli vydržte, pak se můžete odhodlat k dalšímu kousku - pérování a zkoušení vašich možností a hranic. Na závěr se zkuste postavit na špičky. Pak se spusťte na paty a cvik opakujte stále dokola, dokud máte chuť a sílu. Myslete však na rezervy, nikdy nedržte pozici v krajní poloze do posledních sil. Počítejte s tím, že se z krajní polohy musíte dostat plynulým a pomalým pohybem zpět. Nejprve pusťte kotníky, ruce vraťte do polohy pilířů vaší páteře, teprve potom pozici postupně zcela opusťte.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128325
DnesDnes507
VčeraVčera851
Tento týdenTento týden3112
Tento měsícTento měsíc21818

Partnerské weby