Alespoň dvě stě gramů denně. Takové množství ovoce by se mělo podle výživových odborníků ze Světové zdravotnické organizace dostat na náš stůl. Najdete v něm minerály, stopové prvky, enzymy, vlákninu a řadu dalších prospěšných látek nezbytných pro zdraví.
Jablko. O jablku se říká, že když sníte jeden kus denně, nepotřebujete lékaře. Nejvíce vitaminů ukrývá hned pod slupkou. Lidová medicína si ho cení jako osvědčeného prostředku proti průjmu, odvar z jablek pomáhá při bronchitidě, na žaludeční problémy. Pravidelné mlsání jablek se doporučuje lidem s vysokým cholesterolem. Nejznámější ovoce našich předků výborně zasytí, a tak patří do jídelníčku při hubnutí, přispívá k celkové regeneraci a detoxikaci organismu.
Pomeranč. Objevuje se na seznamu čtrnácti superpotravin, jež pozitivně přispívají k pevnému zdraví. Je vynikajícím zdrojem vitaminu C, flavonoidy v něm obsažené se starají o obranyschopnost organismu, slouží k detoxikaci těla, posilují odolnost vůči chřipce. Konzumace tohoto ovoce pomáhá tělo chránit před rizikem vzniku rakoviny, ledvinovými kameny, dostatek vitaminu A v pomeranči je nevyhnutelný pro dobrý zrak.
Kiwi. Obsahuje dvakrát víc vitaminu C než pomeranč. Další důležité živiny v kiwi blahodárně působí na zdraví srdce, při krvácení dásní a paradentóze, chrání před respiračními problémy, jako je dýchavičnost, astma, kašel. Po tomto exotickém ovoci je dobré sáhnout také při únavě, vysokých hodnotách cholesterolu v krvi, antioxidanty lutein a zeaxantin udržují v kondici oči.
(map)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128726
DnesDnes98
VčeraVčera810
Tento týdenTento týden3513
Tento měsícTento měsíc22219

Partnerské weby