Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestav pro jarní týdny.
15. týden roku
Olga Krumlovská říká: Maximálně se soustřeďte na dýchání, očistěte dechem organismus.
Posaďte se na paty, narovnejte záda, spojte za nimi ruce. Ramena ani bradu nezvedejte. Soustřeďte se na svůj dech. Zhluboka se nadechněte nejprve do břicha, pak do hrudi a nakonec pod klíční kosti, abyste se zbavili všech zbytků vzduchu, které v plicích při běžném dýchání zůstávají. Nejlépe je zakončit následný výdech slovem óm. Dech na chvíli zadržte, pak v opačném pořadí vydechujte. Výdech by měl být přibližně dvakrát delší než nádech.
V této cvičební pozici lze velmi účinně využít léčivých účinků zpěvu a zejména mručení. Nejenže se vám vylepší nálada, ale navíc máte možnost si prostřednictvím vibrací namasírovat vnitřní orgány. Zbavíte se zároveň stresu i napětí, jež mohou přetrvávat v některých vnitřních orgánech i přes veškeré snahy o uvolnění. Tyto orgány namasírujete příznivými vibracemi a ještě se naladíte příjemně optimisticky. Pozice se zvlášť doporučuje ráno, abyste se pozitivně naladili, a večer před spaním, abyste neuléhali s hlavou plnou problémů. Mručte si cokoli, kdykoli a jakkoli. Podstatné je, abyste měli ústa zavřená a dýchali výhradně nosem. Účinky budou příznivé, budete-li mít při mručení zavřené oči a budete si představovat něco příjemného. V tomto případě nelze doporučit muzikoterapii, a to ani v případě, že byste si mručeli se zpěvákem. Mručet spolu s někým je ale příznivé, tedy do cvičení zkuste zapojit nějakého dalšího člena rodiny (např. dítě, které se něčeho takového obvykle rádo a s nadšením zúčastní). A nedoporučuje se ani aromaterapie. Vhodný bude ovšem ionizátor, nahradit jej mohou prudký déšť nebo sprcha. Pozici můžete procvičovat ve sprše, voda by však neměla být příliš teplá, spíše chladnější. Ale pozor, jaro - zejména jeho úvodní část - není vhodné k náhlému otužování, pokud na ně není organismus zvyklý.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237479
DnesDnes584
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1417
Tento měsícTento měsíc13544

Partnerské weby