Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestav pro jarní týdny.
16. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Čerpejte energii, mobilizujte obranyschopnost organismu.

Vyjděte z pozice minulého týdne. Seďte rovně, zvolna zvedejte ruce do polohy šikmo vzhůru, dlaně směřují k obloze. Zavřete oči a soustřeďte se na dech. Představujte si, jak vaším tělem prostupují teplé sluneční paprsky. Můžete v sobě vyvolat pocit, že na vás dopadá proud paprsků jako proud vody a spolu s nimi do vás vstupuje obrovská síla. Snažte se o dojem, že pro vás nic není nemožné, neřešitelné. Tuto pozici příznivě ovlivní vhodně zvolená muzikoterapie. V konečné pozici s rukama vzhůru se můžete zlehka vychýlit na jednu a pak na druhou stranu. Představte si lehký větřík, který vás zlehka ovívá - jako korunu stromu. Poryv vlahého větru přichází nejprve zprava - lehce se vychýlíte. Přestane foukat, vrátíte se do původní polohy. Pak opět zavane zleva a vychýlíte se na druhou stranu. Nezaujímejte žádné krajní polohy, vychýlení by mělo být jen nepatrné. Dbejte především na to, abyste správně drželi tělo i ruce. Cvik několikrát opakujte a pak zůstaňte v původní poloze. Představte si, že máte nad hlavou zlatá jablka (nebo něco jiného, co byste chtěli získat). Zlehka pro ně povytáhněte nejprve pravou ruku, pak ji vraťte zpět do původní polohy. Následně povytáhněte ruku levou. Cvik podle svého uvážení několikrát zopakujte. Nezapomínejte na správné zakončení pozice: Posaďte se na paty, čelo položte na zem, ruce natáhněte podél těla, několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte. Až potom vstaňte. Výraznou podporou této pozice je i působení vhodného kamene. V tomto případě bude nejlepší jantar nebo tygří oko. Podpořit příznivé účinky cvičení lze rovněž působením barev, především žluté, oranžové, olivově zelené, popřípadě jejich vzájemnou kombinací.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237427
DnesDnes532
VčeraVčera833
Tento týdenTento týden1365
Tento měsícTento měsíc13492

Partnerské weby