Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestav pro jarní týdny.
20. týden roku
Olga Krumlovská říká
: Prokrvujte mozek, zlepšujte paměť a koncentraci.
Někteří ze začátečníků mohou zůstat při této pozici i několik dalších týdnů. Lze jí totiž jarní sestavu ukončit, pokud nezvládnete, nebo se nechcete pokoušet o těžší cviky, jež jsou ale účinnější.
Položte ruce dlaněmi na zem ve vzdálenosti šíře ramen. Hlavu postavte temenem na zem tak, aby vyvářela s dlaněmi rovnostranný trojúhelník. Pak se snažte zvednout kolena, nohy napnout a těžiště přenést na hlavu.
Již bylo řečeno, že touto pozicí lze jarní sestavu ukončit. Zbylé týdny však nesmíte zahálet. V průběhu následujících dní znovu procvičujte celou sestavu, kterou jste právě zvládli. Můžete ji zkusit i po částech, a to tak, že každý den procvičíte vždy dva až tři cviky. Ale výhradně v pořadí, jak jdou za sebou!
Vraťme se ještě k aktuální pozici. Po jejím zaujmutí přesouvejte těžiště nohou z pat na špičky. Podstatné je naučit se soustředit na jediný bod, usnadníte si tak následující pozice, které jsou náročné na udržení rovnováhy. Nezavírejte oči, ale upřete zrak na konkrétní pevný bod. Netěkejte očima z místa na místo, jedině tak budete později úspěšní. A úspěšnost pozice může výrazně posílit vhodná muzikoterapie. Musíte si však pečlivě vybrat vhodnou hudbu, která posílí vaši koncentraci, nebude vás rozptylovat. Všímejte si rovněž, zda vám správné dýchání za těch několik týdnů cvičení již natolik přešlo do krve, že na ně nemusíte myslet. Kontrola dýchání je důležitou průpravou pro příští cviky. Jakmile pozice dosáhnete, soustřeďte se na dech. S nástupem na špičky se nadechněte, s návratem na paty vydechněte.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273646
DnesDnes513
VčeraVčera790
Tento týdenTento týden5057
Tento měsícTento měsíc5895

Partnerské weby