Stres je stav organismu, kdy na něj působí silné podněty z okolí (tzv. stresory), které zvyšují sekreci hormonů adrenalinu, noradrenalinu a kortizolu do krve. Vysoké koncentrace kortizolu jsou toxické pro mozek. Snižují energetické zásobování mozku glukózou, čímž způsobují potíže s krátkodobou pamětí.
Jediným lékem na stres je psychické i tělesné uvolnění, relaxace. Některým lidem pomáhají relaxační techniky jako meditace, jóga, tělesná cvičení. Ale pozor! Při soustavném zanedbávání kvalitní relaxace se nemůžeme divit, že se množí civilizační choroby. Déletrvající stres otevírá cestu onemocněním či brání ozdravným procesům. Proto je nutné odstranit stres a negativní myšlenky. Co může vaši psychiku harmonizovat?
+ Pravidelným uváděním své mysli do klidného stavu a pravidelným dýcháním se stresu zbavíte, čímž obnovíte svoje duševní síly.
+ Usedněte do pozice „lotosového květu“ nebo do tureckého sedu, vzpřímeně, s rukama lehce opřenýma o kolena. Ruce jsou sevřeny v pěst s palci uvnitř. Oči zavřete. Nenásilně vydechněte veškerý možný vzduch a přitom zakloňte hlavu, čímž táhnete krk vzhůru. Hlavu mírně zakloňte a zvolna se nadechujte. Po ukončení nádechu vraťte hlavu do přirozené polohy a začněte vydechovat.
+ Postavte se, nohy mírně rozkročte. Paže jsou uvolněné a volně připažené. Hlavu držte zpříma. Cvik začněte vydechnutím, pak zakloňte hlavu a zvolna se nadechujte. Přitom zvedejte paže nad hlavu a tam spojte ruce dlaněmi k sobě. Představujte si, jak vám do těla proudí energie. Po ukončení nádechu zvolna vydechněte, narovnejte hlavu a spusťte ruce dolů, a to tak, že jimi opíšete půlkruh. Představujte si, jak energie opouští vaše tělo a zůstává po ní pocit pročištění, projasnění. Tento cvik opakujte desetkrát.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2277277
DnesDnes388
VčeraVčera1344
Tento týdenTento týden1732
Tento měsícTento měsíc9526

Partnerské weby