Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestav pro jarní týdny.
22. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Vyrovnejte se sami se sebou, buďte jistí a sebevědomí.

Jestliže jste zvládli pozici z minulého týdne, pak už vám při trošce trpělivosti zbývá jen krůček k této. Je stejná, pouze natáhnete jednu nohu a položíte na ni chodilo druhé. Soustředíte se na udržení rovnováhy. Opět si připomeňte, že při všech pozicích náročných na stabilitu je důležité jedno pravidlo: vybrat si pevný bod, na který se během pozice díváte. Nesmíte těkat očima. Po chvíli si odpočiňte a zkuste pozici znovu s druhou nohou.
Při procvičování pozice vám může výrazně pomoci vhodně zvolená muzikoterapie a určitě nic nepokazíte aromaterapií. Soustřeďte se zejména na správné dýchání, a to nejen v konečné poloze, ale i během cvičení - v jednotlivých fázích, kdy se do pozice dostáváte. Dbejte na to, aby vaše pohyby nebyly trhané či křečovité, abyste se pohybovali plynule nebo si pohyb rozfázovali. Mezi pozicemi vhodnými k odpočinku jsou ty z uplynulých dvou týdnů, prostřednictvím nichž pozici tohoto týdne vytváříte. Největší důraz je kladen na přípravu k procvičování. Vždy počítejte s relaxací v podobě činnosti, jež vás zklidní. Nelze začít s procvičováním těchto na soustředění a rovnováhu náročných pozic hned po příchodu domů, aniž byste se ani na chvíli neposadili na paty, do tzv. tureckého sedu nebo neulehli do pozice mrtvoly a nesoustředili se na dech. Jen několik minut obvykle postačí k tomu, abyste byli na cvik připraveni. Jednoduchá a krátká příprava je však nezbytná a měla by být součástí každého vašeho cvičení. Důležité je rovněž zakončení cvičení. Nikdy nesmíte z pozice vyskočit! Alespoň na několik vteřin usedněte na paty a položte hlavu na zem, teprve potom vstaňte. Po každém cvičení také své tělo protáhněte, a to na opačnou stranu, než která byla pozicí zatížena.
(nam)
Kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2252743
DnesDnes131
VčeraVčera662
Tento týdenTento týden793
Tento měsícTento měsíc8151

Partnerské weby