Zvyšovat odolnost organismu i bojovat proti mnohým nemocem můžeme docela jednoduše - zdravým jídlem. Nesprávný životní styl společně s nedostatkem pohybu mohou za mnohé neduhy, které nás trápí. A tvrdí to i lékaři.
Trápí vás menstruační obtíže?
Možná vás to překvapí, ale výzkumy upozorňují, že ženám pomáhají proti obtížím spojeným s menstruačním cyklem mléčné výrobky! V dlouhodobé studii sledující více než 3 000 žen se totiž ukázalo, že ty, které přijímaly více mléčných výrobků, měly o 40 procent nižší riziko vzniku premenstruačního syndromu než ženy, jež mléčné výrobky jedí málo. Současně je ale důležité zvýšit i příjem vitaminu D (je také obsažen v mléce a mléčných výrobcích), hořčík (tedy špenát, luštěniny, celozrnné obiloviny), vitamin E (rostlinné oleje, semena, ořechy), železo (červené maso, vnitřnosti) a výrobky ze sóji (obsahují fytoestrogeny).
Jak na onemocnění dásní
Této nepříjemnosti přispívá nízký příjem vápníku, který posiluje kost v čelisti. Pomáhá tak ničit bakterie vyvolávající kazivost zubů a záněty. Kromě potravin bohatých na vápník konzumujte dostatek celozrnných potravin pro stabilní hladinu krevního cukru a ovoce a zeleninu pro navýšení antioxidačních látek.
Jogurty proti průjmům
Zakysané mléčné výrobky můžete konzumovat nejen jako chutnou svačinu, ale i coby prevenci a proti průjmům. „Obzvlášť důležité je jejich užívání po antibiotické léčbě. Mají schopnost obohatit střevo prospěšnými bakteriemi. Mléčné výrobky obsahující Lactobacily také omezují závažnost rotavirových průjmů u dětí a mají své uplatnění i v prevenci respiračních onemocnění u dětí,“ říká odbornice na výživu Karolína Hlavatá.
(luv)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1991924
DnesDnes552
VčeraVčera738
Tento týdenTento týden2944
Tento měsícTento měsíc11540

Partnerské weby