Rozumný pobyt na slunci prospívá našemu zdraví. Například vyvolává tvorbu serotoninu - hormonu štěstí. Jeho nejvýznamnějším přínosem je fakt, že podněcuje organismus k tvorbě vitaminu D. Ten sehrává významnou roli v prevenci srdečně-cévních chorob, vysokého krevního tlaku, sklerózy, je důležitý pro fungování imunitního systému. Víte, že jedno až dvě silná spálení na slunci zvyšují riziko vzniku melanomu u žen jeden a půlkrát, u mužů třikrát? Tři a více spálení znamenají vyšší riziko melanomu u mužů až osmkrát u žen dvakrát. Během letní sezony je zapotřebí pravidelně prohlížet své tělo při dostatku denního světla před zrcadlem.
Jak se správně vystavovat slunci? Nedoporučuje se příliš pobývat na letním slunci mezi desátou a patnáctou hodinou. Opalovací krémy s ochranným filtrem volíme podle toho, jaký máme typ pokožky. Po opalovacím krému s ochranným faktorem minimálně třicet, nebo lépe padesát, by měli sáhnout lidé se světlými nebo rezavými vlasy a citlivou pokožkou. Blonďáci a osoby se světle hnědými vlasy se opalují do karamelova. Těm stačí použít ochranný faktor dvacet, ovšem v extrémních podmínkách - tedy v subtropickém podnebí nebo ve vysokohorském prostředí - pak třicet. Nejlépe se opaluje fototyp čtyři. Do něho se zahrnují lidé s tmavými vlasy a tmavší pletí, kteří se prakticky na slunci nikdy nespálí. Těm stačí opalovací krém s faktorem deset, u moře nebo na horách faktor patnáct.
(ruch)

RADA SPIRITU
Nezapomínejte na to, že ochranné účinky krému začínají působit až po třiceti minutách. Při koupání a pocení jejich ochranný účinek slábne, proto je třeba tělo po koupání znovu natřít.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2259360
DnesDnes264
VčeraVčera685
Tento týdenTento týden949
Tento měsícTento měsíc14768

Partnerské weby