Pokud chcete udělat maximum pro to, abyste mohli zplodit zdravého potomka, měli byste začít tím, že si budete udržovat přiměřenou hmotnost. To ale nestačí. Určitě je potřeba ve stravě navýšit příjem kyseliny listové, kterou obsahuje listová zelenina, zelenina obecně, celozrnné obiloviny, některé mléčné výrobky, dále je třeba dbát na konzumaci n-3 mastných kyselin z ryb a zinku, který obsahují dýňová semena, plody moře, libové červené maso. Zajímavé jsou pak výsledky studií, které naznačují, že se u spermií v posledních okamžicích před oplodněním zvyšuje spotřeba vápníku, kdy spermie potřebují „energetickou bombu“ k průniku do vajíčka. V jedné studii se prokázalo, že u polycystických ovarií, kde je potíž s ovulací, mohou vápník a vitamin D navrátit menstruaci.

Braňme se žaludečním vředům
V dnešní uspěchané době jsou stravovací návyky všelijaké a pak můžeme začít trpět žaludečními vředy. Stojí nám to ale za to, když prevence je poměrně jednoduchá? „Zastavte se na chvilku a zamyslete se, jak se stravujete. Důležitou obranou před žaludečními vředy je pravidelný jídelní režim, menší, ale častější porce jídla a vyhýbání se kořeněným a horkým pokrmům,“ vysvětluje odbornice přes výživu PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. a dodává: „Vředy ,zastrašíte´ zakysanými mléčnými výrobky, které působí na bakterii Helicobacter pylori, častého původce žaludečních vředů. Urychlují i jejich hojení. A samozřejmě se snažte co nejméně stresovat.“
(luv)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2237985
DnesDnes120
VčeraVčera970
Tento týdenTento týden1923
Tento měsícTento měsíc14050

Partnerské weby