V tomto období je podle tradiční čínské medicíny potřeba posilovat tenké střevo, které je částí trávicí trubice mezi žaludkem a tlustým střevem a v němž, jak všichni vědí, probíhá trávení a vstřebávání potravy.
Poruchy vstřebávání živin se projevují například křečemi, nadýmáním, pocity špatného trávení, hubnutím. Slabost tenkého střeva se může ale také projevit zažívacími problémy, bolestmi páteře, plísněmi apod.
Podle orgánových hodin je energie tenkého střeva nejsilnější mezi 13. a 15. hodinou, nejslabší v noci od 1. do 3. hodiny.
Na co si dát pozor
Pro tenké střevo je nejhorší stres, který se projevuje mělkým dýcháním (neschopnost nadechnout se do břicha), proto je důležité naučit se dýchat tak, aby se břicho při nádechu zvětšilo.
Střevní mikroflóru podporují probiotika, což jsou všechny zakysané mléčné výrobky (acidofilní mléko, brynza), dále je vhodný kořen čekanky, topinambury, česnek, pórek či cibule. Na tenké střevo je vhodná také řimbaba obecná. Čerstvou ji můžeme rozdrtit válečkem tak, aby pustila šťávu, lehce osmažit na slunečnicovém oleji a horkou přiložit na břicho při kolice, i při bolestech kloubů. Při migrénách doporučují britští odborníci sníst denně jeden čerstvý list řimbaby. V homeopatické formě pomáhá na střevní záněty, včetně Crohnovy nemoci.
(luv)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2311199
DnesDnes4
VčeraVčera801
Tento týdenTento týden1674
Tento měsícTento měsíc18125

Partnerské weby