Máte potíže s usínáním? Nejčastějšími příčinami nespavosti jsou nadměrný stres v zaměstnání, starosti v rodině, obavy z budoucnosti, ale také třeba těžké jídlo k večeři nebo příliš velké teplo v ložnici. Pokud jde o jednu bezesnou noc, tělo se s ní v pohodě vyrovná. Jestliže máte problémy se spánkem několikrát týdně, delší dobu, organismus se cítí vyčerpaně. Dřív, než se půjdete poradit o vhodných lécích s lékařem nebo lékárníkem, stojí za to vyzkoušet několik tipů, které pomohou k rychlejšímu usínání, s kvalitnějšímu spánku:
+ Vytvořte si správné podmínky. Důležité je chodit spát vždy ve stejnou dobu, tělo si tak zvykne na určitý rytmus.
+ Když se nedaří usnout, báječným společníkem bude šálek bylinkového čaje. Nervovou soustavu dokážou zklidnit například levandule, meduňka, třezalka, kozlík či chmel. Z dob našich babiček je dobré připomenout osvědčený nápoj při nespavosti, kterým byl šálek teplého čaje s medem.
+ Ideální teplota v pokoji na spaní je 18° C.
+ Zapomeňte na rekreační sport, fyzické aktivity ve večerních hodinách. Místo návštěvy posilovny nebo tenisového kurtu zvolte klidnou procházku v přírodě, nebo pár minut věnujte józe, nácviku správného dýchání.
+ Ve večerních hodinách se vyhýbejte konzumaci těžkých, mastných, smažených jídel. Poslední jídlo snězte tři až čtyři hodiny před ulehnutím na lůžko.
+ Před spaním nepijte. Ke klidnějšímu spánku někdy přispěje i změna pitného režimu, s níž souvisí menší potřeba navštěvovat toaletu.
+ Jestliže nemůžete usnout, nesledujte budík. Pohled na hodiny zbytečně zvyšuje znepokojení, stresuje.
+ Snažte se hodit všechny starosti a problémy za hlavu. Neřešte v myšlenkách věci, které vás rozrušují. Myslete na něco příjemného, co ve vás bude vyvolávat libé pocity, pozitivní emoce.
+ Pokud spánek nepřichází a uprostřed noci nemůžete usnout, je lepší pustit se do nějaké nenáročné činnosti.
+ Při poruchách spánku můžete vyzkoušet i akupresuru. Existuje takzvaný spánkový bod, který třete krouživým pohybem. Naleznete ho v prohloubenince za ušním lalůčkem po obou stranách hlavy.
(es)

DODATEK
Proč je spánek důležitý? Tělo se při něm zotaví, nastřádá energii, mozek se regeneruje.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1972222
DnesDnes575
VčeraVčera816
Tento týdenTento týden575
Tento měsícTento měsíc17827

Partnerské weby