Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestavy pro letní týdny.
37. týden roku
Olga Krumlovská říká:
Získejte sílu a odvahu překonávat překážky, nic není nemožné.

Klekněte si, ruce položte vedle sebe v šíři ramen, hlavu postavte na temeno tak, aby vytvářela s rukama rovnostranný trojúhelník. Nohy pak zaklesněte za lokty a zvedejte hlavu. Jde o pozici náročnou na stabilitu, je však velmi účinná. Pomáhá překonávat těžkosti psychického rázu od nejrůznějších fobií až po nekontrolované emoce. Tato pozice je zároveň posledním cvikem lení sestavy, je tudíž nejnáročnější. Náročnost spočívá ve stabilitě, jako v případě ukončení jarní sestavy, nároky jsou však kladeny rovněž na pružnost, k níž byste se měli dopracovat. Pozice vyžaduje i fyzickou sílu, protože, jak je patrné z obrázku, svaly na rukou musejí být tak silné, aby udržely vaši váhu. Pokud jste cvičili poctivě a nemáte nadváhu, nemělo by vám cvičení činit potíže. Nejtěžší na této pozici je uložení nohou na loktech, k němuž je třeba praxe a šikovnost. Musíte si najít správné místo pro nohy a ruce, aby nesjížděly a držely. Pokud se vám podaří pozice dosáhnout, soustřeďte se na konkrétní problém či myšlenku. Pozice pomáhá při soustředění, je vhodná ve chvílích, kdy se vám hlavou honí hodně problémů. Naprosto přesně totiž udá cíl. Naučíte-li se v ní setrvat dost dlouho (a je to možné i hodiny), můžete si podrobně promyslet určitou záležitost, aniž by cokoli odvádělo vaši pozornost. Pozice rovněž posiluje vůli a psychokinetické schopnosti, pokud je máte. Při jejím procvičování rozhodně neposlouchejte hudbu, nejlepší je klid, ticho. Po ukončení cvičení dbejte na uvolnění. Vyklepejte si ruce i nohy, udělejte lehký záklon, pak několikrát zakružte pánví na obě strany, zakružte trupem i hlavou, abyste se náležitě uvolnili a vyrovnali.
(nam)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2335970
DnesDnes102
VčeraVčera800
Tento týdenTento týden1685
Tento měsícTento měsíc16127

Partnerské weby

apartman banner