Většina lidí má problém s ranním vstáváním. Když už se jim podaří vylézt z rozehřáté postele, stejně to trvá ještě dlouho, než začnou fungovat. Možná právě jim se budou hodit tipy a triky, jak zmobilizovat síly rychleji.
- Měli bychom spát

tolik, kolik potřebujeme, a pokud možno naučit organismus jisté pravidelnosti. Obecně se uvádí, že dospělému člověku stačí sedm hodin spánku, i když je to záležitost individuální a většinou se potřebná doba pohybuje mezi šesti až osmi hodinami. Každý by měl pamatovat na to, že čas strávený ponocováním znamená nižší výkonnost druhý den.
- Pozornost bychom měli věnovat i budíku. Jeho zvuk by nás měl jednoznačně probudit. Také je užitečné ho umístit mimo dosah, protože jinak budeme mít sklony tzv. dospávat (příslovečné ještě dvě minutky). Člověk, který nevstane hned po probuzení a ještě se různě povaluje, si ve skutečnosti více neodpočine. Dokonce se do plné aktivity probírá výrazně déle.
- Základem dobrého spánku, a tím pádem i příjemného probuzení, je kvalitní postel a matrace.
- Před spaním bychom měli pořádně vyvětrat, užitečné je mít v ložnici nastavenou trochu nižší teplotu. Neusínáme u televize, počítače, tabletu či mobilního telefonu.
- Po probuzení bychom měli rozsvítit (díky tomu zastavíme v organismu produkci melatoninu, který vyvolává pocit ospalosti), protáhnout se, skvělá je rozcvička při otevřeném okně a pak vlažná nebo studená sprcha. Pokud nemáme čas se osprchovat, omyjeme si alespoň pořádně obličej chladnější vodou.
- Důležitou roli hraje i kvalitní snídaně, kterou si dopřejeme v klidu a pohodě. Z nápojů je vhodné začít den ovocnou šťávou, případně minerálkou s trochou rozmíchaného medu. Před odchodem si můžeme dát malou kostičku čokolády.
(nag)

 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1993123
DnesDnes223
VčeraVčera801
Tento týdenTento týden4143
Tento měsícTento měsíc12739

Partnerské weby