Stěží jiná zelenina obsahuje tolik vitálních látek, jako košťáloviny. Jsou bohaté na vitaminy A, C, B1, B2, B3 a D a také na obsah železa, fosforu, vápníku a dalších organismu prospěšných látek.

Kadeřávek

Čerstvý obsahuje

kromě mnoha vitaminů a minerálních látek také betakaroten. V těle je přeměňován na vitamin A, který zajišťuje ochranu imunitního systému.

Kedluben

Je rovněž malý vitaminový zázrak, hlavně v syrovém stavu. Při tepelné úpravě je nutno dbát na krátkou dobu vaření.

Červené zelí

Obsahuje kromě vitaminů a cenných minerálních látek stopový prvek selen, který je zázračnou zbraní pro imunitní systém. Je to jediná košťálovina, která se může déle vařit bez ztráty vitaminů a také, aby se rozvinula její typická chuť.

Květák

Je ideální pro štíhlou linii, neboť sto gramů má pouze pětadvacet kalorií. Rovněž i doba vaření je příznivá, netrvá dlouho.

Kapusta

Platí za osvědčeného „zabijáka“ stresu. Při tepelné úpravě ale dbáme na to, aby se vařila krátkou dobu a neztrácela pro zdraví cenné látky.

Růžičková kapusta

Najdeme v ní například vitaminy skupiny B, C, kyselinu listovou a další tělu prospěšné látky, které tělo ztrácí při nadměrném stresu a vyčerpání. Konzumace růžičkové kapusty dodá mozku energii, zmírní stres, pomůže při hubnutí a v neposlední řadě pozitivně ovlivní zažívací trakt.   

(nech)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

2234789
DnesDnes603
VčeraVčera671
Tento týdenTento týden3297
Tento měsícTento měsíc10854

Partnerské weby