Meruňky. Stačí sníst denně tři menší plody tohoto oranžového ovoce a máte pokrytou denní dávku provitaminu A. Meruňky se také pyšní vysokým obsahem betakarotenu a zároveň jsou účinným antioxidantem. Pojídání meruněk platí i za

prevenci před nádorovým onemocněním. A díky meruňkám budete dokonce pomaleji stárnout. Zlepšují totiž kvalitu pleti, vlasů, pomáhají odbourávat tuky a snižují hladinu cholesterolu v krvi.

Ostružiny. Obsahují vitaminy C, E, K a provitamin A, barvivo s protisklerotickým účinkem, třísloviny, organické kyseliny a minerální látky. Posilují imunitní systém, pomáhají při hemoroidech, křečových žilách a nervozitě. Doporučují se při nachlazení, revmatismu, vysokém krevním tlaku a ateroskleróze.

Maliny. Voňavé a sladké maliny nejen báječně chutnají, ale také platí za vynikající antioxidant. Obsahují řadu minerálů (vápník, hořčík, fosfor, železo, draslík), i vitaminů (C, A a vitaminy skupiny B). Nasypte si ráno hrst malin do bílého jogurtu a máte zdravou snídani.

Jablka. Jsou snadno dostupná, chutná, poměrně levná, plná vitaminů (A, C a E), minerálních látek (železo, draslík, hořčík), antioxidantů a dalších zdraví prospěšných látek. Kromě toho, že regulují trávení a pomáhají při detoxikaci organismu, celkově posilují imunitu, stabilizují cukr v krvi a snižují vysoký cholesterol. Již dvě neloupaná jablka denně snižují hladinu cholesterolu o téměř deset procent a udržují optimální poměr mezi LDL a HDL cholesterolem.

(dra)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2203925
DnesDnes215
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3599
Tento měsícTento měsíc13675

Partnerské weby