Rajčata patří mezi celoročně vyhledávanou zeleninu, nejvíce chutnají syrová, ale dají se z nich připravit báječné a zdravé pokrmy. Jsou bohatá na vitaminy A, B, C a E a zejména na vlákninu. Dvě syrová rajčata na talíři denně zbaví nadýmání, zácpy, pomohou

s trávicími problémy. Organické kyseliny a lehce stravitelné cukry pozitivně působí na imunitní systém, rajčata jsou dobrou prevencí před tvorbou žaludečních vředů. Plody i šťáva předcházejí srdečně-cévním onemocněním, poruchám látkové přeměny, avitaminóze. Rajčata by ale rozhodně neměla chybět v jídelníčku mužů. Některé vědecké studie ukázaly, že jejich pravidelná konzumace může sehrávat důležitou úlohu v účinné prevenci rakoviny prostaty. Ta patří k nejčastějším zhoubným onemocněním mužů vyššího věku a každoročně počet pacientů s touto diagnózou vzrůstá. Riziko vzniku zhoubné choroby se u pravidelných konzumentů rajských jablek, rajčatového protlaku či kečupu ve srovnání s těmi, kteří mají tuto zeleninu na jídelníčku zřídka, vyskytlo mnohem méně. Rajčata mají silné antibakteriální a vitaminové účinky. Obsahují látku lykopen, která svými antioxidačními vlastnostmi zamezuje negativnímu účinku poškození buněk a buněčných chromozomů a může se stát účinným ochráncem nejen před vznikem rakoviny prostaty, ale též před rozvojem aterosklerózy. Čím jsou rajčata červenější, tím více lykopenu obsahují.

(map)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2204063
DnesDnes353
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3737
Tento měsícTento měsíc13813

Partnerské weby