+ Základním pravidlem v prevenci mrtvice je snížit příjem živočišných tuků, přestat kouřit a výrazně omezit konzumaci alkoholu.

+ Vysoký příjem soli může uškodit mozku. Omezené

množství soli má velký vliv na snížení nebezpečí mrtvice.

+ Důležitá je zásadní úprava životosprávy, neboť bylo zjištěno, že pro snížení rizika tohoto onemocnění o polovinu stačí každý den konzumovat porci syrové zeleniny nebo ovoce (alespoň 250 gramů). Také platí, že čím více potravin bohatých na draslík máme v jídelníčku, tím více se riziko mrtvice snižuje.

+ Česnek a cibule obsahují cenné látky (allicin, ajoen, adenozin), které brání srážení krve v těle, a tím výrazně snižují riziko krevních sraženin a chrání před infarktem a mrtvicí.

+ Pravidelná konzumace čerstvého zázvoru výrazně snižuje riziko mrtvice. Zázvor lze užívat jako čaj nebo jím můžete ochutit různé pokrmy.

+ Velký vliv na prevenci mrtvice má pravidelné pití zeleného čaje.

+ Léčivé jmelí patřilo k posvátným rostlinám. Působí preventivně proti mrtvici, ale pomáhá i pacientům po mozkové cévní příhodě.

+ Zařaďte do svého života aktivní pohyb a pravidelné cvičení.           

(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2201400
DnesDnes471
VčeraVčera603
Tento týdenTento týden1074
Tento měsícTento měsíc11150

Partnerské weby