Kdo má rád kukuřici, ten svému tělu dodává spoustu zdraví prospěšných látek. Je výživná a posilující. Pojídáním kukuřice si zaručeně zvednete hladinu draslíku, fosforu i hořčíku, tedy prvků, kterých se tělu většinou nedostává. Výborně ovlivňuje

činnost štítné žlázy. Její konzumací si vylepšíte bilanci vitaminu E a karotenů nutných pro syntézu vitaminu A. Mladé klasy obsahují hodně užitečné kyseliny listové, bez níž se neobejdou zejména těhotné ženy. Dobrou zprávou pro milovníky kukuřice, kteří dbají na linii, je poměrně příznivá hodnota glykemického indexu. Ten udává, jak rychle se potravina obsahující sacharidy přemění na čistý cukr (glukózu) a vstřebává do krevního oběhu, respektive za jak dlouho dostanete znovu hlad. Kukuřice sice obsahuje hodně cukru ve formě škrobu, ale vysoký obsah vlákniny spolu s dlouhým „poločasem trávení“ kukuřičného škrobu z ní dělá dietetickou potravinu vhodnou ke stabilizaci hladiny cukru v krvi. Mnohdy opomíjená kukuřice má celou řadu dalších blahodárných účinků na fungování organismu. Působí proti stresu, snižuje hladinu cholesterolu, má pozitivní vliv na plodnost a potenci, udržuje optimální hladinu krevního tlaku. Kukuřice se zaslouží o okysličování buněk, lepší schopnost soustředit se. Dále posiluje intelekt, kreativitu. Opatrní s její konzumací by měli být lidé se zvýšenou srážlivostí krve.

(map)

DODATEK

Kukuřice obsahuje 70 % vody, má dokonce více bílkovin než jiná čerstvá zelenina. Důležité jsou zejména vitaminy skupiny B, které se starají o zdravý vzhled vlasů a pěknou pleť.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2216655
DnesDnes508
VčeraVčera544
Tento týdenTento týden1052
Tento měsícTento měsíc9180

Partnerské weby