Zelenina obsahuje vitaminy, které tělo nezbytně potřebuje, ale už jen málokdo ví, že pravidelná denní konzumace 200 g ovoce a zeleniny snižují nebezpečí infarktu až o 40 procent. Vedle toho má zelenina báječný efekt, že zeštíhluje

postavu.

+ Chilli papričky jsou nejen oblíbenou součástí jídelníčku. Kapsaicin, který obsahují, je odedávna uznávaným léčivým prostředkem a objevují se jeho další významné léčivé vlastnosti. Jednou z nich je schopnost velmi rychle ničit rakovinné buňky, přičemž zdravé buňky zůstávají netknuté.

+ Mrkev je ceněna hlavně pro obsah beta karotenu, provitaminu A. Jedna dobře rostlá mrkev pokryje celodenní potřebu vitaminu A dospělého člověka. Mrkev je ale i bohatým zdrojem vitaminů B, C a E, lehce přijatelného vápníku, pektinů a vlákniny.

+ Zelí patří k nejzdravějším a nejlevnějším potravinám. Obsahuje mizivý počet kalorií, zato pomáhá při nachlazení, žaludečních potížích i proti rakovině.

+ Špenát sice neobsahuje tolik železa, kolik se soudí, ale přesto je ho v něm dost. Kromě toho je zdrojem karotenu a vitaminu C. Je jedním z nejdůležitějších bojovníků proti rakovině. Navíc má v sobě spoustu kyseliny listové, důležité hlavně pro těhotné ženy.

+ Cukety jsou díky nízké energetické hodnotě vhodné při redukční dietě. Obsahují více než 90 % vody a hodně vlákniny, což má blahodárný vliv na střeva. Relativně velké množství draslíku podporuje vylučování nadbytečné vody v těle, což přispívá k vylučování usazených toxinů a stimulaci činnosti ledvin. Slupka cuket je bohatá na vitamin E a beta karoten, z něhož si organismus umí vyrobit vitamin A. Za zmínku stojí vyšší podíl kyseliny listové, která je mimo jiné podstatná pro vývoj lidského embrya.

(dh)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2184856
DnesDnes41
VčeraVčera536
Tento týdenTento týden41
Tento měsícTento měsíc11795

Partnerské weby