Léta se tradovalo, že mrkev je dobrá na oči. Tento názor však dnes lékaři nepotvrzují. Jste-li krátkozrací, bez brýlí se zřejmě neobejdete. Ovšem pravdou je, že mrkev obsahuje vitamin A, který vyživuje oční sítnici. Ovšem tato levná zelenina, kterou jsme

si zvykli dávat do polévek či jako přílohu, má jednoznačně pozitivní vliv na lidský organismus.

Proč ji tedy zařadit do jídelníčku? Vláknina, kterou obsahuje, čistí střeva a již zmíněný vitamin A je antioxidantem. Kromě „áčka“ je plná vitaminu B a C. To znamená, že zlepšuje metabolismus a chrání před volnými radikály. V neposlední řadě snižuje riziko onemocnění srdce.

Víte, co je to falkarinol? To je látka, kterou si mrkev vyrábí, aby chránila své kořeny před plísněmi. A právě ten pomáhá snižovat riziko rakoviny plic, prsu a střev. Jste-li ve stresu, pak vězte, že právě mrkev vám ho pomůže snížit. Chroupání syrové mrkve je zdravé i pro zuby, které pomáhá zbavovat zubního plaku. Mrkev rovněž stimuluje dásně a pomáhá větší tvorbě slin potřebných pro trávení.

(les)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2311059
DnesDnes665
VčeraVčera869
Tento týdenTento týden1534
Tento měsícTento měsíc17985

Partnerské weby