Máte stereotypní zaměstnání, žijete v neustálém stresu, jste v jednom kole a přemýšlíte o tom, jaký druh relaxace by vám udělal dobře? Zkuste jógu. Je to ideální cvičení pro tělo i duši. Přináší do života harmonii, dobrou kondici i zdraví. Ovšem není jóga jako

jóga.

Klasická jóga. Také se jí říká hatha jóga. Je to ideální aktivita pro začátečníky a také pro ty, kdo si nepotrpí na dynamické cvičení. Nabízí pohyby plynulé a pomalé, které umožňují dokonale se soustředit na svůj dech a relaxovat. Zahrnuje cviky s výdržemi, dechová cvičení, očistné techniky, mudry. Hatha jóga je výborná proti stresu, únavě, detoxikuje tělo, omlazuje pokožku, posiluje imunitu.

Ashtanga jóga. Na rozdíl od klasické je fyzicky obtížnější, patří k dynamičtějším stylům jógy. Samotné cvičení se skládá z přesně daného pořadí pozic, série cviků se neustále opakují. Je náročnější na disciplínu a vůli, je určená spíše mladším cvičencům. Kromě ohebnosti a pružnosti těla posiluje srdce, zrychluje metabolismus, „čistí“ nervový systém.

Power jóga. Pro koho je klasická jóga pomalá, může zkusit power jógu, která z hatha jógy vychází. Potřebujete zpevnit problémové partie, vytvarovat postavu, zatočit s mírnou nadváhou, posílit tělo? Pak je to pro vás ta pravá relaxace. Po cvičení budete trochu unavenější, ale psychicky ve skvělé formě.

Hormonální jóga. Jedná se o dokonale propracovanou sestavu jednoduchých cviků, které přinášejí lepší soustředění, duševní harmonii, vitalitu, ale především bude nápomocna ženám s gynekologickými problémy - například s bolestivou menstruací, menopauzou, neplodností. Je však také účinnou prevencí kardiovaskulárních chorob nebo osteoporózy.

Vinyasa jóga. Jedná se o cvičení, které je pokaždé jiné. Základem je většinou pozdrav Slunci, do něhož se vkládají další pozice z klasické jógy. Důraz klade na dýchání, umožňuje dokonalou regeneraci těla, rozvíjí flexibilitu. Je určená jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.

Bikram jóga. Bývá označovaná za horkou jógu, neboť se cvičí v místnosti vyhřáté na 42 °C. Devadesátiminutový dynamický program zahrnuje sestavu 26 póz hatha jógy a dvě dýchací cvičení. Tělo v horku vyplavuje při cvičení toxiny, čistí se, v teple se uvolňují svaly i šlachy. Bikram jóga, která je určená pro pokročilé cvičence, pomůže zpomalit stárnutí, předcházet nemocem. Před jejím provozováním by se měli o její vhodnosti poradit s ošetřujícím lékařem lidé s kardiovaskulárními problémy, epilepsií, depresemi nebo úzkostí.

(map)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2148371
DnesDnes701
VčeraVčera621
Tento týdenTento týden2639
Tento měsícTento měsíc16186

Partnerské weby