3012nejlepšíLibujete si po práci v pohodlném křesle u televize, nebo upřednostňujete aktivnější způsob trávení volného času? Pokud je pro vás typická druhá varianta, pak vězte, že pro své zdraví děláte to nejlepší, co můžete. Pravidelný pohyb je totiž ideální prevencí proti nejrůznějším civilizačním chorobám. Fyzickou zátěží se do

těla dostávají mnohé účinné látky, jako například hormony štěstí. V některých případech lze považovat jakékoli cvičení za přírodní lék. Seriózní vědecké studie potvrzují, že například půl hodina vhodného cvičení pětkrát v týdnu pozitivně ovlivňuje hladinu cholesterolu, reguluje hladinu cukru v krvi. Velmi efektivně působí proti bolestem zad. Pohyb by měl být zaměřen na všechny svalové partie, důležitá je pravidelnost, ideální je kombinace silového tréninku a strečinku pro flexibilitu. Rekreační sport významným způsobem snižuje riziko infarktu myokardu, cévní mozkové příhody, obezity a v neposlední řadě je ochranou před zhoubnými nádory. Užitečný zdravotní benefit přináší fyzická aktivita i v podobě kvalitního spánku, dobré nálady, úspěšně bojuje se stresem, úzkostí, depresí. Začít pravidelně sportovat a tím i posilovat svou imunitu lze v každém věku. Není zapotřebí hned trénovat na maratónský běh, každý den navštěvovat posilovnu. I aktivní úklid v domácnosti, intenzivní práce na zahrádce, svižné procházky, používání schodů místo výtahu se podílejí na důležitém dosažení optimální tělesné váhy, na tom, že si tělo udrží dobrou kondici, psychickou pohodu, potažmo celkové zdraví.

(se)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2145698
DnesDnes541
VčeraVčera557
Tento týdenTento týden4845
Tento měsícTento měsíc13513

Partnerské weby