3014máte problémy 2Pokud dochází k přetěžování krční páteře, je vhodné se věnovat posilovacím a protahovacím cvikům, a to alespoň jednou denně.

+ Postavte se a udělejte předklon, záklon, úklon a otáčejte krkem, kružte i rameny dopředu a dozadu.

+ Vleže na zádech

předklánějte při nádechu hlavu bradou až k hrudníku, krátce zadržte dech a s výdechem hlavu uvolněte a položte na podložku. Cvik opakujte několikrát.

+ Další cvik provádějte vestoje nebo vsedě. Ve výši hrudníku přiložte dlaně k sobě jako při modlení. Při nádechu tlačte dlaněmi proti sobě, při výdechu tlak uvolněte. Cvik několikrát opakujte, ale měňte výši sepnutých rukou. Současně s tím posilujete i prsní svaly.

+ Přiložte si dlaň na čelo, při nádechu tlačte hlavou do dlaně a vnímejte, jak se vám napínají krční svaly. Při výdechu svaly uvolněte. Opakujte desetkrát až patnáctkrát.

+ Často je oblast ramen ztuhlá a zablokovaná, protože chybí pohyb, který by energii rozproudil. Následkem toho ani krev dostatečně neproudí, což doslova umrtví ruce. Vestoje přiložte ruce křížem na ramena, lokty zvedněte do úrovně ramen. Při nádechu předsuňte hlavu vpřed a při výdechu ji naopak zasuňte vzad. Několikrát opakujte.

+ Uvolněte ramena, kružte oběma rameny dopředu, pak dozadu. Poté udělejte stejný pohyb každým ramenem zvlášť, dopředu a dozadu. Krouživý pohyb ramen zlepšuje prokrvení, po několika opakováních se ramena budou cítit lehčí a tělo se přirozeně uvolní. Dále zvedněte paži a kružte celou rukou. Představujte si, že rukou pohybují konečky prstů.

Vsedě na židli zasuňte pravou ruku pod hýždě, levou ruku veďte nad hlavou a přiložte na pravé ucho. Ukloňte hlavu k levému rameni, hlava přitom klade ruce mírný odpor. Totéž cvičte na druhou stranu. Opakujte několikrát.

(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2201508
DnesDnes26
VčeraVčera553
Tento týdenTento týden1182
Tento měsícTento měsíc11258

Partnerské weby