Paní Jarmila K. z jižních Čech redakci požádala: „Zaujala mne nabídka jednodenního kurzu cvičení DO-IN. Chtěla jsem se zúčastnit, ale onemocněla jsem. Proto vás chci poprosit, abyste o tomto cvičení napsali. Prý je účinné a může ho provádět i nemocný člověk…“
Cvičení DO-IN je součástí tradiční medicíny Dálného východu. Zde je několik základních jednoduchých cviků, které lze provádět prakticky kdekoli a kdykoli.
+ Dlaně třeme o sebe, čímž se v nich aktivizuje energie. Přikládáme takto „nabité“ dlaně na místa, která chceme energeticky posílit.
+ Masírujeme konečky prstů a celé prsty jedné ruky spirálovým pohybem palce a ukazováčku ruky druhé. Postupně promasírujeme prsty obou rukou, povzbudíme v nich proudění energií, jež plynou po energetických drahách k plicím, tlustému střevu, k zažívacím orgánům jako celku, k srdci a tenkému střevu.
+ Rychlá masáž kůže mezi prsty jedné ruky pomocí palce a ukazováčku ruky druhé. Masírující ruka dělá rychlé, krátké pohyby od kloubů směrem ven.
+ Kruhová masáž středu dlaně palcem druhé ruky. Aktivují se reflexní body vnitřních orgánů a tím se vlastně masírujeme uvnitř těla. Na závěr této masáže lze střed dlaně proklepat sevřenou pěstí druhé ruky jako kladívkem. Masírujeme si vždy obě ruce!
+ Masáž zápěstí pomocí dlaní a prstů druhé ruky. Provádí se rychlými kruhovými pohyby z jedné strany na druhou. Když je zápěstí zahřáté, ruce vyměníme a masírujeme stejně intenzivně zápěstí druhé. Odblokujeme si tak stagnující energii, změkčíme zatuhlosti a rozmasírujeme nánosy odpadů ze špatné stravy. Zápěstí by měla být volná, dobře pohyblivá, stejně jako klouby všech prstů rukou i nohou. Klouby jsou antény, jimiž také přijímáme energii.
+ Navazující cvičení: třepeme oběma zápěstími, jako když odcákáváme vodu. Je to nejjednodušší cvičení na odstranění únavy, pociťované v horních partiích těla.
+ Hnětení ramen - důležité cvičení. Od stálého stresu máme ramena zatuhlá. Tím se zhoršuje proudění energie především v drahách tlustého a tenkého střeva. Rameno hněteme vždy protichůdnou rukou pomocí celé dlaně a všech prstů, jako bychom hnětli těsto. Zabíráme celou partii od kraje ramenního kloubu až ke krku.
+ Tření ušních boltců plochami dlaní a prstů. Rychle - nahoru a dolů. Následné promnutí okrajů ušních boltců mezi ukazováčky a palci. Shora dolů k lalůčku, znova shora dolů k lalůčku, pak rychle jemně masírujeme lalůčky palci a ukazováčky. Také směrem shora dolů. Ledviny nám budou za toto povzbuzení vděčné. Energetická vazba uši - ledviny je totiž silná.
+ Promačkání paže lehce sevřenou dlaní a prsty druhé ruky od zápěstí vzhůru k ramennímu kloubu, vzduchem zpět, a znovu. Několikrát. Totéž na druhé paži.
+ V sedu na židli, se svislou a napřímenou páteří a s celými ploskami nohou na podlaze, opřeme patu o zem a zvedáme prsty i nárt co nejvýše, zpět, opakujeme několikrát. Odblokujeme si tak energii na dráze sleziny, jater, žaludku, dvanáctníku, žlučníku, močového měchýře a ledvin. Pak opačně: prsty nohou jsou na podlaze a zvedáme co nejvýše paty a zpět - také několikrát.
+ I další cvik je v sedu - s nádechem zvedneme obě ramena co nejvýš, krátce vydržíme a s výdechem necháme spadnou ramena dolů (vlastní vahou, bez pomoci svalů). Několikrát za sebou.
Cvičení DO-IN je vhodné se věnovat alespoň pár minut každý den. Svůj organismus tak můžeme uvolnit, zklidnit, nebo naopak povzbudit a zdynamizovat, podle toho, jak potřebujeme.
(šál)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273350
DnesDnes217
VčeraVčera790
Tento týdenTento týden4761
Tento měsícTento měsíc5599

Partnerské weby